اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

ضرورت توجه خانواده ها به جنبه های دینی در تربیت فرزندان

آوای سنت: امام مسجد ذی النورین گنبد، توجه به جنبه های دینی و ارزشی محتواهای تولیدی از سوی خانواده ها را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، خاتم آخوند بهلکه در گفتگو با خبرنگار ما آسیب های وارده به جهان اسلام و کشورهای ضعیف در دهه های دور را متوجه خوی اسکتباری قدرت های غربی دانست و گفت: پس از اکتشاف میادین نفتی و معادن در سرزمین های اسلامی و همچنین در قاره افریقا طی قرن گذشته در تاریخ می خوانیم که استعمار غربی چگونه با استفاده از زور. و اسلحه، حدود آن کشورها را به تصرف خود در آورده و سیاست غارت و تجاوز به حریم ملت های مظلوم را در پیش گرفتند. آنها مسنعمرات را بر اساس قوانین خود اداره کرده و بسیاری از بومیان منطقه را تحت اداره حکام محلی بکار می گرفتند تا در تامین منافع خود از نیروهای ارزان بهره بگیرند.

بلا شک هدف از استعمار یک کشور ضعیف غارت کلیه منابع خدادادی آن بوده است. بدین منظور اشغالگران بخشی از نیروهای نظامی خود را وارد مستعمره کرده و کنترل کلیه امور را به دست می گرفتند.

آخوند بهلکه یکی از ایرادات اساسی در نزد حاکمان بومی مستعمرات را پیروی از استعمارگران در زمان اشغال خواند و افزود: در آن برهه مسئله غارت منابع از سوی نیروی استعمارگر متاسقانه تنها گوشه ای از آسیب وارده به یک مستعمره بشمار می رفت. در تاریخ آمده است که غربی ها با ورود به بازارهای محلی، اقدام به دایر کردن شعبات فروش محصولات خود کرده و به این طریق فرهنگ مبتذل غیر اسلامی را در باور مردم زیبا جلوه می دادند.

بلاد اسلامی مانند لیبی و الجزایر سالیان درازی در اشغال استعمار غرب قرار داشتند و در آن سرحدات چنان رعب و وحشتی به وجود آوردند که حتی بومیان محلی نیز با متخاصمین بر علیه گروه های مبارز همراهی نشان می دادند.

امام مسجد ذی النورین گنبد کاووس، نبود رهبری اسلامی در صدر اسلام را دلیل حاکمیت مطلق اشراف قریش بر طبقات ضعیف جامعه توصیف کرد و عنوان نمود: آن مردم شامل بردگان، غلامان و طبقات ناآگاه، بت های سنگی را به عنوان خدا در باور خود گنجانده بودند و ناچارا با وضعیت اسفبار خود کنار می آمدند. در چنین روزگاری نبوت آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم روی عقاید کهنه و پوسیده خط بطلان کشید. قرآن کریم انسان را با انسان برابر قرار داد. ثابت شد که از بت های سنگی کاری برای مردم و جامعه ساخته نیست. مردم خدای واقعی را شناختند. دانستند که مقام آدمی با عملکردش میزان می شود و سیاه بودن نمی تواند سفید را برتر از وی جلوه دهد.

آخوند بهلکه، سعادت بشر را در گروه پیاده کردن تعالیم الهی در طول حیات دنیوی برشمرد و اظهار داشت: مهمترین کاری که مردم عادی زمان صدر اسلام را تبدیل به بزرگترین صحابه کرد، اطاعت از کلام الله و زندگی طبق ائین احکام و قرآن، نام ایشان در صفحات درخشان اسلام ماندگار کرد. امروز نیز سازندگان بت ها با شمایل جدیدی به عرصه ورود کرده و در صدد فریب امت اسلامی راه های ورود به گناه را تسهیل کرده اند. نشر فیلم های اغواکننده در فضای مجازی، راه اندازی کانال های منتسب به دین از سوی شبهه افکنان، تولید پیوسته سریال با محتواهای غیر اخلاقی به سرگرمی شب های برخی مردم تبدیل شده است.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: والدین و فرزندان باید توجه به محتوای دینی و ارزشی را در دستور کار قرار دهند. در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعالان دلسوز دانش و معلومات شان را در اختیار کاربران می گدارند تا مفهوم دین در اقصی نقاط گسترش یابد. همه ما در مقام خلیفه الله وظیفه داریم تعالیم را فرا گرفته و محتواهای ارزشی را به جامعه انتقال دهیم. در صدر اسلام صحابه بزرگوار جان و مال شان را در این راه فدا کردند. امروز خوشبختانه اسلام در فرامرزها جریان پیدا کرده است و با امکانات پیشرفته می توان در راستای رشد و اعتلای دین قدم های مثبتی برداشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن