اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها
موضوعات داغ

ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی در دور دوم انتخابات

مولانا قلندرزهی:صهیونیزم منشاء مشکلات بلاد اسلامی است

آوای سنت: مدیر جامعه الاسلامیه مدینه العلوم خاش از کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست تا در فضای دوستی و همدلی به رقابت بپردازند.

مولانا محمد عثمان قلندرزهی در گفتگو باخبرنگار آوای سنت با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در عمل باید رویکرد اسلامی خود را حفظ نماید.مجلس شورای اسلامی باید در اعتقاد و عمل اسلامی باشد و حفظ این نکته،ارزشمند است. نماینده ای که به مجلس می رود، باید بدون گرایش به قوم و فامیل ، تنها با فکر خدمت به مردم  وارد عرصه شود.

وی با بیان اینکه نماینده مجلس باید از جرات و قوت عقلانی و علمی برخوردار باشد افزود: جامعه نیاز به نمایده توانمند دارد. فردی مجرب که بتواند در اداره امور کشور و اجرای قوانین دارای علم و سواد کافی باشد. یقینا همه افرادی که در میدان رقابت حضور داشتند، از نگاه نظام اسلامی جزو تایید شده ها بوده و اصلح هستند.لذا همه منتخبین مجلس مورد تایید جامعه علما و مدرسین به حساب می ‌آیند.

مولانا درازهی تاکید کرد: سواد و معلومات یک نماینده باید بالا باشد تا بتواند از موضع خود و مردم در مجلس دفاع کند. نمایندگان معمولا با وعده های متعددی به مجلس راه پیدا می کنند. آنها باید قول هایی به مردم بدهند که بتوانند عمل کنند. ما در شهر خاش از نامزد خاصی حمایت نکردیم و همه کاندیداها قابل احترام بودند.انتخابات در برخی حوزه های کشور به دور دوم کشیده شده و رقابت کاندیداها درآنها ادامه دارد. لذا توصیه بر این است که کاندیداها و هوادارانشان نسبت به یکدیگر کینه و دشمنی نداشته و در فضای دوستانه رقابت نمایند.

شیوه ویروس کرونا

مدیر جامعه الاسلامیه مدینه العلوم خاش با اشاره به شیوع  ویروس کرونا درکشور بیان نمود: بیماری مخلوق خداوند متعال است و بدون امر وی سرایت نمی کند. اگر طوفان، سیل و زلزله می آید باید به عقیده و عمل خود برگردیم. دربرهه کنونی دنیا به وحشت عمومی دچار شده است. مسلمان و غیر مسلمان از این بیماری ترس دارند و علتش عدم ایمان به وحدانیت خدای متعال و توحید است.

فراموش نکنیم که وبا و یا کرونا به اختیار خود عمل نمی کند، چرا که هیچ چیزی در دنیا بدون امر باریتعالی تکان نمی خورد. هیچ گیاهی بدون امر خالق سبز نمی شود وهیچ برگی بدون اذن از درخت نمی افتد.

صهیونیسم عامل مشکلات بلاد اسلامی

مدیر جامعه الاسلامیه مدینه العلوم خاش همچنین در تشریح علل مشکلات امروز دنیای اسلام،صهیونیسم را مرکز تمامی فتنه ها دنیای بر علیه مسلمانان خواند و اظهار داشت: پدران قوم یهود که از شام به مدینه آمده بودند،جانشینان ناخلفی را برجای گذاشتند و به بجای اینکه اولین استقبال کنندگان نبی خاتم باشند،جزو اولین مخالفان و سرسخت ترین دشمن ایشان بشمار رفتند.

خداوند متعال می فرماید، یهود بدترین دشمن مسلمانان است. امروز هر چه فتنه در دنیا علیه مسلمانان می بینید تمام آنها زیر سر یهود است و نصاری (مسیحیان) دنباله رو آنان هستند. یهود نقش باج دهنده و افراد خدمتگذار نصاری را در منطقه ایفا می کنند. نصاری نیز پلیس یهود است و همانطور که می بینید در فلسطین اشغالی آمریکا از رژیم اشغالگر حمایت می کند.اسرائیل به آنها هزینه می دهد تا به وظیفه پلیسی خود ادامه دهند.

اگر امروز مسلمانان مورد حمله دشمنان قرار می گیرند دلیلش این است که اعتقاد توحید و عمل به سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم ضعف و سستی دارند. ایمانی که سبب ترک مساجد شود به درد نمی خورد و شخص  را به جایی نمی رساند.

مولانا درازهی خاطر نشان کرد: یهود در هیچ زمان دارای حکومت مستقل نبوده است و تا قیامت نیز نخواهد بود.چرا که بنا به فرمایش قرآن کریم، بر آنها مهر ذلت زده شده است. دشمنی یهود تا نزول حضرت عیسی باقی خواهد ماند و سپس حضرت عیسی و مهدی همراه شده و علیه یهود و نصاری می جنگند و آنها را نابود می کنند. لذا در آخر دنیا قدرت و حکومت به امت رسول الله باز می گردد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن