اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

ضرورت مراقبت جوانان در برابر دشمنان دین

آخوند صابری:جوانان دین را مربوط به گذشته ندانند

آوای سنت: سخنران مراسم مولود خوانی مسجد جامع روستای قره تپه از جوانان خواست فریب القائات عناصر بیگانه را نخورند.

به گزارش آوای سنت، الحاج کربم بردی آخوند صابری در جریان برگزاری مراسم مولود خوانی نبی مکرم اسلام صلی الله علیه واله وسلم که در مسجد جامع روستای قره تپه استان گلستان برگزار گردید، در گفتگو با خبرنگار ما جشن مولود آن حضرت را عالی ترین تعالی برای امت اسلامی دانست و گفت: اگر قرار است پیروان این امت در روز قیامت به خاطر گناهانی که در این دنیا و بعضا به صورت عمدا و یا سهوا مرتکب می شوند، از مجازات اعمال در امان بمانند، آن بوسیله دعای شفاعت رسول الله محقق خواهد گردید.

وی دوران تکنولوژی و ورود فضای مجازی به بطن خانواده ها را از مصادیق نزدیکی انسان و بویژه قشر جوان به گناه خواند و افرود: بدون تردید در دوره کنونی که از آن بعنوان عصر تکنولوژی یاد می شود، ابتلای انسان به گناه شدت افزایش یافته است و از سوی دیگر دلمشغولی های دنیوی نیز مزید بر علت می باشد.

در سال های قبل، دهه های گذشته و در نیم قرن پیش از این، مساجد بسته به امکانات شان رونق بیشتری نسبت به زمان حال داشتند و تصور می شد با توسعه امکانات و فراهم شدن نیازهای ضروری، استقبال از دین و معنویات دو چندان قوت پیدا کند. لیکن متاسفانه جوانان امروزی از گذشته اطلاع چندانی ندارند و میل به دانستن درباره شیوه زندگی های پیشین در آنها کم شده است.

آخوند صابری با یادآوری این مطلب که دین اسلام و فرایض آن هرگز با گذشت زمان تغییر نیافته و بلکه با استفاده از فناوری می بایست بیش از گذشته به کمال برسیم، تاکید کرد: گرچه باید بپذیریم که ظاهر دنیا نسبت به یک قرن پیش بشدت تغییر یافته است، اما دین امروزی همان دین زمان پیامبر اکرم است و متغیر بودن شرایط باعث کم رنگ شدن آن نمی شود. ایام مولود ختم المرسلین در گذشته نیز مانند اکنون گرامی داشته می شد و به یاری خدا در آینده نیز به همین ترتیب عمل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قره بولاغ یاد آور شد: مهمترین تفاوت دوران ما با گذشته در بروز شدن ساخته های دست بشر می باشد و لذا به جوانان توصیه می کنم تحت تاثیر القائات عناصر بیگانه و برخی افراد به ظاهر متمدن، قرار نگرفته و آموزه های دین را مرتبط با گذشته فرض نکنند. صرفا پرهیزکار و متقی بودن اجداد و والدین دردی از حال ما در روز قیامت دوا نخواهد کرد.

حساب آنها مربوط به خودشان بوده و نفعی به حال ما ندارد. پس باید مانند ایشان عمل کرده و از قافله مومنین عقب نمانیم. دین در هر حالت امانتی است که به دست ما رسیده و واجب تربن وظیفه یک مسلمان انتقال آن به آیندگان می باشد.

آخوند صابری مراقبت از اعمال را جزو الزامات برنامه روزانه زندگی توصیف نمود و متذکر شد: یکی از معایب امروز جهان اسلام، واگذاری اعمال به آینده است که این یک اشتباه مهلک و غیر قابل جبران می باشد. اعمال فردا و فرداهای دیگر مسلما برای آیندگان است و اگر به خواست خدای متعال ما هم جزو آن قشر از جامعه باشیم، موظف به انجام فرایض آن خواهیم بود.اما امروز خود را با امید بستن به آینده به بطالت نگذاریم. برای اصلاح اعمال همین فردا را آینده بدانیم و نفس خود را به تدریج به مسیری هدایت کنیم که رضایت باریتعالی در آن قرار دارد‌.

علی ایحال مشارکت در جشن های میلاد رسول گرامی اسلام از سنت های حسنه مسلمانان بشمار می رود و قرار گرفتن در این زمان یکی از حاجات ما از خالق یکتا برای تبدیل احوال به بهترین حال است که در آغاز هر سال طلب می کنیم. باید دعا کنیم که احوال دنیای اسلام همیشه مانند ایام میلاد آن حضرت خوش و خرم سپری شود‌.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن