اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

علمای اهل سنت سردمدار ترغیب مردم برای حضور در انتخابات پرشور ۱۱ اسفند

آوای سنت : روحانیون اهل سنت تاکید کردند: علما که در بسیاری از رویدادهای اجتماعی هم نقش پررنگی دارند، می توانند از تریبون خود ضرورت و اهمیت مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند را برجسته کنند که این امر گامی مهم در راستای ارتقای مشارکت و تحقق موضوع مشارکت قوی در انتخابات آتی است.

شرکت در انتخابات حق مردم و از وظایف و تکالیف هر فرد محسوب می‌شود و در واقع، مشارکت سیاسی به این معناست که مردم فعالانه در امر سیاست‌گذاری‌های آتی کشور مشارکت داشته باشند و نسبت به آن احساس مسوولیت کنند.

روحانیون به عنوان قشر مهم و تاثیرگذار جامعه می توانند در زمینه آگاهی بخشی به جامعه و افزایش مشارکت مردم در مسایل مختلف به‌ویژه انتخابات نقش مهم و اساسی ایفا کنند.

ایرنا دفتر مهاباد برای بررسی بیشتر این مساله، میزبان جمعی از روحانیون اهل سنت شهرستان مهاباد بود و مسایل مختلف پیرامون این موضوع و راهکارهای مختلف برای آگاه سازی جامعه و جلب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات را بررسی کرد.

در این میزگرد ماموستا سلیمان رشیدی امام جمعه موقت مهاباد، ماموستا اسماعیل محمودی امام جماعت مسجد روستای خاتون‌باغ و ماموستا محمد وطمانی امام جماعت مسجد روستای قره بلاغ حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این میزگرد بر این باور بودند که حق رای دادن و حضور در رویداد سیاسی فرصتی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی در اختیار ما گذاشته و باید از آن استفاده کرد؛ شرکت در انتخابات نمود عدالت اجتماعی است که باید در آن نقش خود را ایفا کنیم.

در این میزگرد همچنین مطرح شد که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، همگی چشم به انتخابات امسال دوخته اند که از عدم شرکت مردم در پای صندوق های رای استفاده کنند و البته مردم، این نقشه آنان را نقش برآب خواهد کرد.

ایرنا: اهمیت انتخابات و نیاز جامعه به برگزاری همچنین رویداد سیاسی در چیست؟

امام جمعه موقت مهاباد با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات گفت: حق رای دادن و حضور در رویداد سیاسی فرصتی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی در اختیار ما گذاشته و باید از آن استفاده کرد.

ماموستا سلیمان رشیدی با بیان اینکه در نظام اسلامی، رهبر آن و شهروند عادی دارای یک رای مستقل است، افزود: شرکت در انتخابات نمود عدالت اجتماعی است که باید در آن نقش خود را ایفا کنیم.

ماموستا رشیدی شرکت در انتخابات را واجب شرعی دانست و گفت: خداوند در قرآن انسان بی تفاوت و بدون مسوولیت را سرزنش کرده و فرموده است کسی که در امور مسلمانان بی تفاوت باشد، مسلمان نیست؛ پس واجب است همه ما نیز در این مسوولیت بزرگ اجتماعی و سیاسی مشارکت همگانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات عاملی برای تضعیف دشمنان است، اضافه کرد: دشمنان نظام همگی چشم به انتخابات امسال دوخته اند که از عدم شرکت مردم در پای صندوق های رای سوء استفاده کنند.

امام جمعه موقت مهاباد گفت: شرکت در انتخابات اعلام وفاداری به شهدای انقلاب و جانبازان ایران اسلامی است که جان شیرین خود را به عنوان بزرگترین سرمایه در راه اسلام و نظام فدا کردند و حفظ و ارزش گذاری برای بقای آن را بر دوش گذاشته اند.

ماموستا رشیدی با تاکید بر اینکه حضور گسترده در این روز ادای دین به شهداست، افزود: انسان مسلمان نباید نسبت به مسوولیت های خود در جامعه کوتاهی کند که در همین راستا باید با علاقه و اشتیاق در روز یازدهم اسفندماه در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور داشت.

اسماعیل محمودی امام جماعت مسجد روستای خاتون باغ هم در این رابطه اظهار کرد: مردم سالاری و وجود اصل دموکراسی برای هر جامعه ای مهم و ضروری بوده و همواره مورد تاکید دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) بوده است.

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مدت زمان کوتاه ۵۰ روزه، نخستین انتخابات رسمی در سطح کشور برگزار شد که به نحوی در تاریخ انقلاب های اتفاق افتاده بی نظیر است.

ماموستا محمودی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه رای مردم و انتخابات نهادینه شده است، افزود: برگزاری بیش از ۴۰ دوره انتخابات در بخش های مختلف نظام و انتخاب افراد در پست های مختلف با نظر مردم نشان از اهمیت رای مردم برای نظام است.

وی اظهار کرد: انتخاب نماینده اصلح و شایسته که به نحوی در تمام امور کشور در حوزه قانون گذاری و هم در بخش نظارت نقش مستقیم دارد، وظیفه تک تک افراد جامعه است.

محمد وطمانی امام جماعت مسجد روستای قربلاغ هم گفت: از صدر اسلام و بر اساس توصیه های قرآنی، همواره همگرایی و انجام امور مبتنی بر مشورت و پرس و جو از ارکان نظام اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه انسان یک موجود اجتماعی است، بیان کرد: همفکری و مشورت در کارها همواره نتیجه بهتری را به دنبال داشته و شرکت همه جانبه و جمعی در انتخابات به طور حتم زمینه معرفی فرد اصلح را فراهم خواهد کرد.

ماموستا وطمانی با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات در جامعه امری اجتناب ناپذیر است، افزود: بر همگان واجب بوده در رویداد مهم سیاسی مشارکت کرده و از حق ذاتی خود برای رای دادن و انتخاب سرنوشت خود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: قدرت در تجمع و همگرایی بوده و هرگاه مردم در صحنه انتخابات حضور پر رنگ داشته اند به همان اندازه دشمنان نیز نا امید و مایوس شده اند.

ایرنا: نظر شما در مورد برخی هجمه‌ها در مورد بی اعتنایی به انتخابات و راهکارهای مقابله با این هجمه ها که از سوی دشمنان تولید و بازنشر داده می شود، چیست؟

ماموستا رشیدی در مورد تشویق برخی افراد مبنی بر عدم شرکت در پای صندوق های رای هم گفت: بی اعتنایی به انتخابات یک نوع کفران نعمت محسوب شده و تنها دشمنان مردم خواهان عدم شرکت در این رویداد سیاسی مهم هستند.

امام جمعه موقت مهاباد با اشاره به وجود برخی از مشکلات و کمبودها در جامعه اضافه کرد: انتخاب نادرست و یا عدم شرکت در انتخابات شاید یکی از عوامل مهم در بوجود آمدن شرایط فعلی بوده و براین اساس ضروری است با مشارکت همگانی زمین حضور افراد لایق در راس امور را فراهم کنیم.

ماموستا محمودی هم در این ارتباط بیان کرد: به طور حتم نفرات شایسته و واجد شرایطی در بین نفرات کاندیدا شده وجود دارد که می تواند در راستای رفع مشکلات کشور به ویژه در بخش اشتغال و معیشت مردم تلاش کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه نهادهای مرتبط در تایید صلاحیت افراد به طور دقیق و صحیح نفرات واجد شرایط را انتخاب و همه آنان به لحاظ توانایی می توانند تاثیرگذار باشند.

وی یادآور شد: انتظار داریم فرد منتخب نیز ارتباط سازنده خود را با اقشار مختلف جامعه حفظ و ضمن شنیدن مشکلات و خواسته های آنان با صداقت و خلوص نیت به مردم خود خدمت کند.

امام جمعه موقت مهاباد ضمن قدردانی از افرادی که برای خدمت به کاندیدا شدند، گفت: افرادی که علم، مسئولیت پذیری، تقوا و ایمان داشته باشد به طور حتم برای رضایت مردم و خدمت به جامعه تلاش خواهند کرد.

ماموستا رشیدی با بیان اینکه صندوق رای یک نوع امانت است، اضافه کرد: افرادی شایسته و لایق در بین کاندیداهای این دوره وجود دارد که با تحقیق، بررسی و مشورت می تواند بهترین گزینه را انتخاب کرد.

وی یادآور شد: هر انتخاباتی می‌تواند یک انقلاب جدید و تحول ایجاد کند که در راس آن ها مجلس شورای اسلامی است که می تواند منشا تحولات و جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری باشد.

بدون شک انتخابات پیش رو یکی از مهم ترین رویدادهای سیاسی کشورمان است و انتخاب نمایندگانی دلسوز، توانمند و آگاه به مسایل مختلف که می تواند در این شرایط خاص منطقه‌ای و بین المللی نقش مهمی برای عمران و آبادانی کشور ایجاد کنند.

در این میان تمام کسانی که تریبونی برای دعوت مردم به برای شناخت داوطلبان و از میان آنان انتخاب بهترین و اصلح ترین فرد در روز ۱۱ اسفند، می توانند نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در این انتخابات داشته باشند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن