اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

علمای اهل سنت گلستان : سردار سلیمانی افتخار اقوام و مذاهب ایران است

آوای سنت : شماری از روحانیون اهل سنت استان گلستان با گرامی‌داشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، خدمات این سردار بزرگ در دفاع از دین اسلام و تقویت جبهه مقاومت اسلامی را ارزنده و مایه افتخار مردمان همه اقوام و مذاهب ایران و امت اسلامی دانسته و برلزوم ادامه راه این شهید تاکید کردند.

این عده از علمای اهل‌سنت گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اخلاص، ایثار، شجاعت و مردمی‌بودن را از دیگر ویژگی‌های سردار دل‌ها برشمردند و گفتند: دفاع از اسلام فارغ از مباحث قومی و مذهبی، درس بزرگ سردار سلیمانی به مردم ایران و جهان اسلام بود.

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود که به گواه بسیاری از فعالان اجتماعی و سیاسی این شهید هرگز هدفی جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد.

ضربات و خسارات سردار سلیمانی به جبهه استکبار جهانی سبب شد مورد عناد و کینه دشمنان اسلام بالاخص آمریکای جنایتکار و دونالد ترامپ رییس جمهور وقت این کشور قرار بگیرد و آنها در اقدامی ناجوانمردانه، صبحگاه جمعه ۱۳ دیماه ۱۳۹۸ این سردار رشید سپاه اسلام را به همراه برخی دیگر از همراهانش، در حمله هلی‌کوپتری در فرودگاه بغداد به شهادت برساندند.

در تقویم جمهوری اسلامی ۱۳ دی سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، روز جهانی مقاومت نامگذاری شده است.

شهادت سردار سلیمانی برای اسلام بود

رییس مرکز بزرگ اسلامی استان گلستان شعبه گنبدکاووس فعالیت‌های این سردار بزرگ ایران را فقط برای دفاع از اسلام و نه مذهب دانست و گفت: اقدامات سردار سلیمانی در دفاع از اسلام سبب شد تا او به معنای واقعی کلمه سردار دلها و محبوب قلوب همه مسلمانان منطقه و جهان شود.

آخوند عبدالباسط قره‌باش همچنین خاکی و مردمی بودن را از دیگر ویژگی‌های سردار دلها برشمرد و افزود: با اینکه او سردار سپاه و مقام بالایی داشت اما همواره بدون تشریفات و محافظ در بین اقشار مختلف مردم عادی حضور می‌یافت و با آنها گفت و گو می‌کرد.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های سردار سلیمانی در دفاع از اسلام سبب شد معاندین و ترامپ که اقدامات سردار برای آنها قابل قبول نبود، در اقدامی بزدلانه او را به شهادت برسانند.

آخوند قره‌باش ادامه داد: به‌عنوان یک روحانی اهل سنت که اگرچه جسم سردار را از دست دادیم اما روح او را از دست ندادیم و اکنون هزاران سردار سلیمانی داریم که پرچم مقاومت را همچنان برافراشته دارند و تا آخرین قطره خون از اسلام دفاع خواهیم کرد.

مدیر و مدرس حوزه علمیه اهل سنت «صوفی شیخ داز» شهرستان کلاله گفت: نتیجه جبهه مقاومتی که سردار سلیمانی برای مقابله با استکبار جهانی ایجاد کرد در گروه‌های مقاومت فلسطینی، حماس و غزه قابل مشاهده است.

آخوند قره‌باش ادامه داد: رزمندگان حماس و غزه اگرچه به لحاظ تعداد کمتر از ارتش رژیم غاصب صهیونیستی هستند اما با ایمان قوی و الگو گرفتن از سردار سلیمانی به مقابله با این غده سرطانی پرداخته و او را شکست دادند.

وی اضافه کرد: این رژیم غاصب که در عملیات طوفان الاقصی شکست خورد به کودک‌کشی روی آورده و با بمباران مناطق مسکونی و مراکز درمانی، مردم بیگناه غزه را به شهادت می‌رساند.

سردار سلیمانی در دفاع از کیان اسلام به شهادت رسید

امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه‌برون از توابع شهرستان گنبدکاووس هم با تسلیت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهادت این سردار سپاه اسلام حادثه‌ای بزرگ و ماندگار است زیرا او در دفاع از کیان اسلام و خدمت به امت اسلامی جان خویش را نثار کرد.

آخوند مدد هوشمند همچنین شهادت سردار سلیمانی را مظلومانه دانست و افزود: دشمنان اسلام و در راس آن آمریکا با کینه و عداوتی که نسبت به نظام جمهوری اسلامی دارند، در اقدامی ناجوانمردانه سردار سلیمانی و همراهان او را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به حضور اخیر خود بر مزار سردار سلیمانی در قالب کاروان اعزامی وحدت طلاب استان گلستان به کرمان، اضافه کرد: مردمان زیادی هر روز مزار این سردار سپاه اسلام را زیارت می‌کنند و این نشانه عشق، محبت و ارادات اقشار مختلف مردم ایران و جهان به سردار سلیمانی است.

آخوند هوشمند ادامه داد: مردم جهان سردار سلیمانی و خدمات او به اسلام و مسلمین و مبارزه با تروریست را می‌شناسند بنابراین ادامه راه این شهید والامقام و الگو قراردادن او از سوی همه مردم ضروری است.

وی بابیان اینکه پایداری نظام جمهوری اسلامی به دفاع از اسلام و مسلمانان است، تصریح کرد: دشمنان تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و تضعیف اسلام انجام می‌دهند که امت اسلامی باید با این توطئه دشمنان مقابله و از اسلام دفاع کنند.

نام سردار سلیمانی در امت اسلام جاودانه شده است

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز گفت: نثار خالصانه جان برای دفاع از حریم اسلام و حرم اهل بیت پیامبر (ص) سبب شده تا نام این سردار بزرگ تا ابد در اذهان امت اسلامی جاودانه شود.

آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: شهادت سردار سلیمانی نه تنها برای مردم ایران بلکه برای امت اسلام سخت و جانکاه بود زیرا حتی نام او هم در دل دشمنان اسلام، رعب و وحشت ایجاد می‌کرد.

وی همچنین با بیان اینکه نام سردار حاج قاسم سلیمانی با ایثار و از خود گذشتگی عجین شده بود، اضافه کرد: این شهید بزرگوار برای دفاع از اسلام و حرم اهل بیت، خالصانه در راه خدا قدم بر می‌داشت و جان خود را نیز در این راه نثار کرد.

آخوند نوریزاد ادامه داد: رمز موفقیت کشور ما و امت اسلامی پیروی از راه شهیدان بالاخص حاج قاسم سلیمانی است و این شهید بهترین الگو برای جوانان و مایه افتخار مردم ایران و جهان اسلام به شمار می‌رود.

امنیت ایران و منطقه مرهون شهید سلیمانی است

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت و امام جمعه اهل سنت نگین‌شهر از توابع شهرستان آزادشهر هم گفت: تامین امنیت مرزها و اقتدار جمهوری اسلامی و نیز تقویت جبهه مقاومت در کشورهای منطقه، مرهون شهید سلیمانی است.

آخوند ابوبکر خوجملی افزود: سردار دلها در مدت حیات طیبه خود خدمات بسیار ارزنده‌ای برای کشور و منطقه از حیث تامین امنیت و تقویت جبهه مقاومت اسلامی انجام دادند که نه تنها قابل کتمان نیست بلکه نام نیک سردار سلیمانی سال‌ها در یاد و خاطره مردم ایران و جهان اسلام خواهد ماند.

وی بابیان اینکه ملت ایران و جهان اسلام همواره شاکر شهید سلیمانی و دیگر شهیدان خواهند بود، اضافه کرد: امنیت، آرامش و اقتدار نظام اسلامی ما سبب شده تا دشمنان، قدرت‌های بزرگ و بدخواهان جمهوری اسلامی نتوانند نگاه چپ به کشور ما داشته باشند.

آخوند خوجملی همچنین برلزوم ادامه راه شهیدان بالاخص سردار سلیمانی از سوی همه اقشار مردم و گروهای سیاسی ایران تاکید کرد و اظهارداشت: امنیت، آرامش و اقتدار امروز کشور ما مرهون خون شهیدان است.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که اقوام و مذاهب اسلامی (شیعه و اهل سنت) در آن سکونت دارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن