اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

فرو بردن خشم و‌ کینه، خشنودی خداوند را در پی خواهد داشت

آوای سنت : امام جمعه شهرستان دهگلان گفت: در موقع عصبانیت خود را کنترل کنیم و خشم خود را فرو ببریم، تا مورد لطف الهی قرار بگیریم، هر کس که خشم خود را خاموش کند در روز قیامت از عذاب الهی در امان خواهد ماند.

ماموستا عبدالسلام محمدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته دهگلان که با حضور مردم فهیم این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: انفاق و‌ خیرات و گذشت بصورت مکرر در قرآن بیان شده است، خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید، کسانی که در راه با وجود اینکه ثروتمند هستند، انفاق می‌کنند، مورد لطف خداوند قرار می‌گیرند و پروردگار از آنان خشنود و راضی است.

وی در ادامه افزود: اگر بتوانیم در موقع عصبانیت خود را کنترل کنیم و خشم خود را فرو ببریم، توانستیم خداوند را از خود خشنود سازیم.

امام جمعه شهرستان دهگلان عنوان کرد: مؤمنان در انجام اعمال خیر از هم سبقت گرفته و تعجیل کنند، این را بدانیم‌ که نباید در کار خیر لحظه ای درنگ و یا تفکر کرد، در مسیر غفران الهی حرکت کردن یعنی تقوا داشتن و خداوند برای اهل تقوا بهشتی وسیع و بی پایان را مهیا کرده است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دهگلان بیان کرد: خداوند سه عمل را برای انسانها قرار داده است که اگر آنها را انجام دهند، بی شک خداوند اجر و پاداش آنان را هم در دنیا و هم در آخرت خواهد داد.

وی با بیان اینکه در راه خدا انفاق کردن، یکی از این موارد است، گفت: انفاق طاعت و عبادت برای انسان سخت و دشوار است، به همین سبب، خداوند بسیار به روی این عمل خیر تأکید کرده است.

محمدی فرو بردن خشم را دومین عامل معرفی نمود و ادامه داد: کسانی که در وقت عصبانیت خشم خود را فرو می‌برند، مورد لطف خداوند قرار می گیرند و خداوند آنان را دوست دارد، انسان باید بتواند خود را در موقع مشکلات و سختی‌ها کنترل کند.

وی با بیان اینکه احسان و نیکی دیگر عملی است که خداوند بر انجام آن تاکید دارد، افزود: احسان به معنی نیکی و بخشش در حق کسی که به شما بدی کرده است‌، در حقیقت انسان برای بخشیدن، نیکی و سخاوت کردن آفریده شده است.

محمدی اضافه کرد: گذشت کردن از اعمال بسیار نیک در نزد خداوند است، اینکه بتوان خشم و کینه خود را از بین برد و با گذشت و بخشش خود را به درجه بالایی از انسانیت رساند.

وی گفت: آن کسی که انتقام می‌گیرد یک روز خوشحال است و آنکه می‌بخشد یک عمر، لذا بخشش عملی گاه و بیگاه نیست، بلکه نگرشی دائمی است و نیاز به عادت دارد

محمدی، عضو شورای تأمین شهرستان دهگلان در ادامه مطلب اضافه کرد: رعایت عدالت در میان فرزندان، مسئله بسیار مهم تلقی می‌شود، والدین مؤظف به تربیت صحیح و عدم تبعیض در میان فرزندان هستند.

محمدی اضافه نمود: خداوند متعال می‌فرماید: عدالت داشته باشید، در میان فرزندان خود تبعیض قائل نشوید که سبب عداوت در میان فرزندان خواهد شد، نباید در میان فرزندان خود پسران را برتر از دختران و یا دختران را برتر از پسران قرار دهید.

وی خاطرنشان کرد: کنترل فرزندان اگرچه از وظایف والدین است، ولی کنترل باید در حد اعتدال باشد. کنترل شدید باعث می‌شود که فرزندان اعتماد به نفس خود را از دست داده و نتوانند در آینده روی پای خود بایستند، کنترل شدید هم عامل مخربی خواهد بود که آسیب هایی را به کودکان وارد می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین تبعیض بین فرزندان باعث ایجاد کینه و دشمنی بین آنان خواهد شد، محروم ماندن بقیه فرزندان از محبت و از همه مهم‌تر تربیت غلط فرزندی که بیشتر مورد توجه بوده است و همچنین ایجاد حسادت بین خواهران و برادران خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن