اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

ماموستا احمد زاده: به حل مشکلات اساسی در دولت آینده امیدواریم

اهل سنت از وعده های پوشالی برخی از جریانات سیاسی عبور کرده است

آوای سنت: عالم اهل سنت کورد کشور نگاه دولت آینده به اهل سنت را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا طاهر احمد زاده در گفتگو با خبرنگار ما با ابراز مسرت از دور اندیشی اهل سنت در انتخاب رئیس جمهور اصلح گفت: اهل سنت در طول بیست و چهار سال متوالی بازیچه برخی جریان ها قرار گرفته و دیدیم که طی این مدت هیچگاه به خواسته هایشان نرسیدند. جریاناتی که در انتخابات های گذشته با وعده و شعار، نظر مثبت اهل سنت را به طرف خود جلب کرده و بیشترین رای را از مناطق مختلف سنی نشین گرفتند، اما مشکلات اهل سنت نه تنها برطرف نشد، بلکه آمار بیکاری در میان جوانان بالا رفت و آنها به شغل و درآمد مطمئنی که انتظار می رفت نرسیدند.

وی ضمن امیدواری به آغاز شکوفایی اقتصادی به نفع مردم در دولت جدید افزود: مهمترین بحث در میان اهل سنت کشور تقسیم عادلانه منابع در مناطق مختلف است که به این امر در سال های گذشته توجه صورت نگرفت و باعث شد تا قاطبه اهل سنت از وضعیت موجود ناراضی و ناخشنود شوند. کشور به رئیس جمهوری نیاز دارد که با تمام قدرت در مقابل تبعیض ایستادگی کرده و به همه منطق کشور به طور یکسان خدمات رسانی کند.

خواست ما در برهه آینده برداشته شدن تبعیض ها و چاره اندیشی برای کاهش آمار بیکاری در جامعه می باشد، لذا تا زمانی که جوانان احساس ترس و نگرانی از آینده داشته باشند، به عنوان نیروهایی قوی و کارآمد نمی توانند آن طور که باید و شاید از توانایی هایشان برای ساختن یک زندگی سالم استفاده کنند. انتخابات ریاست جمهوری فرصت مناسبی بود تا مردم کشور و علی الخصوص فعالان، معتمدان، علماء، اندیشمندان، دانشگاهیان و توده مردم با بینش بالای خود مناسب ترین فرد را بعنوان رئیس دولت آینده انتخاب کردند.

ماموستا احمدزاده اظهار داشت: پیش از انتخابات شائبه عدم مشارکت اهل سنت توسط برخی ها در فضای مجازی به گوش می رسید که این مسئله از واقعیت به دور است. تزدیدی وجود ندارد که اهل سنت طی تمامی ادوار نقش تعیین کننده در انتخاب رئیس جمهور داشته و اینبار به نوعی پوست اندازی کردند، چرا که از مسئولین گذشته جز وعده و شعار نشنیدند. در این انتخابات نیز کاندیداها با دادن وعده هایی به صحنه آمدند و انتظار عمومی از دولت آینده این است که فارغ از ملیت، مذهب و گرایش سیاسی عمل کنند. اهل سنت به این انتخاب نگاه مثبت دارد و از آیت الله رئیسی بعنوان هشتمین ریئیس جمهور کشور حمایت می کند. دیدار بزرگان اهل سنت با ایشان نگاه مثبت سکاندار کشور به اهل سنت را به اثبات می رساند.
قرآن کریم فرمایش می کند، همانا خدا به شما امر می‌کند که امانت ها را به صاحب امانت بسپارید.

این عالم اهل سنت دخالت و تلاش مذبوحانه بیگانگان در امور داخلی کشور را منجر به شکست خواند و یادآور شد: در ابتدای انتخابات و حتی در پیش از آن نیز مسئولین، علما و صاحب نظران بر تورم و گرانی های فزاینده در جامعه اذعان داشته و خواستار رفع موانع سر راه بودند. مسائل داخلی ما هیچ ارتباطی به شبکه های معاند تحت حمایت دشمنان این آب و خاک ندارد. بنده به شخصه اعتقاد دارم دولت سیزدهم توانمندی کافی برای عبور از مشکلات را دارد. بخش عمده ای از ناهنجاری های اقتصادی به عدم مدیریت بخش خصوصی بر می گردد. هر شایعه ای درباره گرانی ارز منجر به افزایش قیمت کالا توسط سودجویان می شود، بی آنکه ارتباطی به اصل قضیه داشته باشد. مردم باید هوشیار و خویشتن دار باشند. اقتدار دولت جدید کمک می کند تا ابتدا دست سودجویان داخلی از بیت المال کوتاه شده و قیمت کالاها به حد متعارف برسد. بیگانگان هرگز دلسوز مردم ما نبوده و نخواهند بود. فعالیت دیپلماسی خارجی قوی می تواند کشور را از شرایط فعلی خارج سازد.

ماموستا احمد زاده وظیفه منتخبین شورای شهر و روستا را با توجه به حجم بالای مشکلات در جامعه خطیر دانست و یادآور شد: نگاه شوراها به مردم و بلعکس نیاز به تغییر مثبت دارد. نبود شفاف سازی در کار شورایی و عدم ارتباط نزدیک با مردم سبب شد تا مشکلات در جامعه باقی بمانند. اعضای شورای یک شهر و یا روستا هرگز نمی توانند به دور از مردم باشند. یک عضو شورا پس از انتخاب شدن نباید احساس توانمندی کاذب کرده و خود را بالاتر از سایرین بداند. مردم به منتخبین شان فرصت کافی را خواهند داد تا بتوانند با استفاده از منابع شهری و تقسیم عادلانه آن در نقاط مختلف دعای خیر شهروندان و روستاییان عزیز را بگیرند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن