اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ماموستا بابایی:دفاع از قدس مسؤلیت همه امت اسلامی است

آوای سنت: امام جمعه نمازخانه اهل سنت صادقیه تهران، مسئله قدس را نماد تاریخ گذشته و سرنوشت آینده همه آحاد اسلامی برشمرد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عزیز بابایی در سخنرانی مجازی روز عید فطر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و بیت المقدس و کشتار مردم بی دفاع گفت: امسال متاسفانه در حالی عید می گیریم که ازچند روز پیش نیروهای رژیم غاصب اسرائیل علاوه بر حضور توهین آمیز در مسجدالاقصی، ده ها تن از مسلمانان را با زبان روزه از جمله بچه ها را به شهادت رسانده است. قدس و فلسطین برای همه مسلمانان است و همه امت اسلامی در حفظ و حراست از آن مسئولیت سنگینی دارند.

وی در این باره افزود: مسئله قدس موضوعی نیست که صرفاً به زمین فلسطین مربوط باشد، بلکه این قضیه به عنوان بخشى ازعقیده همه ما مسلمانان و تاریخ گذشته و سرنوشت آینده ی امت اسلامى بشمار می رود.، لذا مسئولیت مسلمانان در این زمینه تمام نخواهد شد، مگر زمانى که یکپارچه و متحد کوشش کرده و با تمام سعی و تلاش خود سرزمین مبارک قدس را که افتخار پذیرایى از سفر إسراء و معراج نبی مکرم صلى الله علیه وآله وصحبه و سلم را دارد، از لوث صهیونیسم پاک کنند.

ماموستا بابایی با بیان این مطلب که در کنار تاسف امروز برخی از مسلمانان با دشمن مقدسات و خاک و مردم مسلمان فلسطین دست دوستی می دهند، یاد آور شد: قدس شریف یکی از مهمترین محور و جوهر اعتقادات امت اسلامی است. قدس باید از همه مصالح دنیوى ما مسلمانان بالاتر باشد. سرزمین فلسطین جایگاه امت اسلامی بوده و باید اسلامى هم باقی بماند.

اکنون زمان آن رسیده که امت اسلامی نزاع های حاشیه ای خود را کنار گذاشته و به وظیفه اصلی خود که همان ریشه کن کردن غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی است، عمل نمایند.

امام‌جمعه اهل سنت مسجد جامع صادقیه تهران ادامه داد: ما همچنین حمله تروریستی به مدرسه دخترانه سیدالشهداء کابل که منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها تن گردید، را محکوم می کنیم و چنین اعمالی را وحشیانه و غیر انسانی می دانیم. این قبیل اعمال و جنایت ها هیچ سنخیتی با سیرت پاک پیامبر اکرم نداشته و در راستای تامین منافع دشمنان اسلام صورت می گیرد. کشتار مردم به هر نوع و جنایتکاران باید بابت جنایت هایشان در پیشگاه خالق یکتا پاسخگو باشند.

ماموستا بابایی عید فطر را روز جشن و شادی دانست و تاکید کرد: امروز روزی شریف از شریف ترین روزها است که خدای متعال خوردن را در آن واجب کرده و روزه گرفتن را درآن حرام نموده است. باریتعالی عید مبارک فطر را بعد از یکماه روزه داری در روزهای رمضان و قیام وتلاوت قرآن در شبهای رمضان قرار داد تا به مسلمانان بفهماند که کی باید شادی کنند، چه وقت باید جشن بگیرند و به چه دلیل باید خوشحالی نمایند.
شادمانی مؤمن پارسا به کسب پاداش آخرت، باید بیش از شادی او به یافتن مال و منال دنیوی باشد.

این عالم اهل سنت اظهار داشت: اسلام به جشن مسلمین محتوای ربانی وانسانی داد تا بفهماند که مسلمانان چگونه شادی کنند. آری باید شادی واقعی مسلمان در ذکر خدا ودر شکر خدا باشد. باید شادی واقعی مسلمانان در ادای نماز قرار بگیرد ودر داخل کردن سرور و شادی بر قلب هر مسلمانی دیگر باشد .شادی واقعی مسلمان نباید در فرو افتادن و غرق شدن در شهوات حرام معنی معنی شود، بلکه آن عین مصیبت و عزا برای مسلمان است. عید واقعی در این است که مسلمان از ایستادن در برابر الهی بترسد وحدود خدا را زیر پا نگذارد.

روز خوشی و سعادت، روز آشتی و صله رحمی، روز عطف و مهربانی برای فقیران، روز شکر و سپاسگزاری، روز خوردن و نوشیدن و ذکر الله جل جلاله است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن