اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

ماموستا خالدی در واکنش به مهاجرت برخی جوانان و تغییر دین آنها

جوانان با آگاهی بیشتر آیین اسلام را مورد مطالعه قرار دهند

آوای سنت : ماموستا معروف خالدی امام جمعه موقت سنندج گفت: اگر یک مسلمان دین دیگری غیر از اسلام را انتخاب کند با مطالعه در مورد دین تازه انتخاب شده اش  به این موضوع پی خواهد برد که هیچ دینی بالاتر و کاملتر از دین اسلام در نزد خداوند وجود نخواهد داشت و قطعا پشیمان خواهد شد.

ماموستا معروف خالدی ماموستای اهل سنت کردستان ، در واکنش به اینکه تعدادی از مردم کردستان به انگلیس مهاجرت کرده و دین خود را از اسلام به مسیحیت تغییر داده اند، اظهار داشت: دین اسلام کاملترین دین و قرآن کاملترین  کتاب آسمانی است که تمامی و قانون ادیان در این کتاب یعنی قرآن جمع و به آن اشاره شده است.

وی گفت: اگر مسلمانی به تمام معنا به تحقیق در مورد این کتاب آسمانی که بعد از آن هیچ کتابی نازل نشد بپردازد قطعا هرگز مرتد نخواهد شد و هیچ دین و آیینی را بر این کتاب مقدس و این دین که خاتم تمام دین ها است برتری نخواهد داد.

این عالم برجسته اهل سنت با اشاره به اینکه اگر کسی دین اسلام را رها کند و به دین دیگر گرایش پیدا کند مرتد شمرده می شود خاطرنشان کرد: از نظر اسلام تغییر دین به عنوان امری شخصی و درونی، حقیقتی مورد تأیید و قابل قبول و غیر قابل انکار است اما از این جهت که افکار عمومی و ایمان مردم را متزلزل می‏ کند، اظهار آن روا و شایسته نیست. به همین دلیل، اسلام با وجود یک سری شرایط، با شخص مرتد، یعنی فردی که دین خود را تغییر داده و در برابر دین قبلی خویش موضع انکاری گرفته، برخورد می کند.

وی گفت: مطالعه دقیق قرآن نشان می دهد که این دین کامل ترین و برترین دین ها است چرا که دین اسلام ، دین خیر و برکت و به نفع انسان است، به طوری که خیر دنیا و قیامت یک فرد در آن نوشته شده است و راه راست و هدایت واقعی را به یک مسلمان نشان می دهد و حجت را بر همه ادیان تمام می کند.

وی افزود: وقتی یک مسلمان دین دیگری را بر دین اسلام ترجیح می دهد باید بداند که نسبت به این دین نگاه ضعیفی داشته و از آگاهی سطحی نسبت به اسلام برخوردار بوده است.

ماموستا خالدی در ادامه بیان داشت: اگر یک مسلمان دین دیگری غیر از اسلام را انتخاب کند با مطالعه در مورد دین تازه انتخاب شده اش به این موضوع پی خواهد برد که هیچ دینی بالاتر و کاملتر از دین اسلام در نزد خداوند وجود نخواهد داشت و قطعا پشیمان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در قانون اسلام اینچنین افرادی مرتد شمرده خواهند شد افزود: اسلام راه بازگشت را برای این افراد درنظر گرفته است و می توانند یک بار دیگر به دین اسلام گرایش پیدا کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن