اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ماموستا رستمی: حجاب یک واجب شرعی است نه یک امر حکومتی

انتقاد امام جمعه سنندج از تشدید مشکلات معیشتی مردم

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت سنندج با انتقاد از بی‌حجابی و نحوه پوشش در جامعه گفت: حجاب دستور حکومتی نیست بلکه یک واجب شرعی است که از دین اسلام بر هر مسلمانی واجب کرده است.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: امروز دشمنان تزلزل زنان و کانوان خانواده را بهترین راه ضربه زدن به دین اسلام می داند و با برنامه ریزی‌های مختلف دنبال از بین بردن ارزش‌های اخلاقی در بین بانوان ما هستند.

وی عنوان کرد: امروز دشمن می‌خواهد با تشویق و ترغیب بانوان ما به سمت بی حجابی و بدحجابی شرافت و ابروی بانوان ما را که بزرگترین سرمایه جامعه و ستون اصلی خانواده ها هستند از بین ببرند همه باید در این مسیر هوشیار باشیم و توطئه دشمن را خنثی کنیم.

وی تصریح کرد: کردستان مرکز علم، عرفان، معنویت و مفاخر و دانشمندان بزرگ است.

وی با تبریک هفته معلم به جایگاه علم و تعلم در منظر دین و قرآن گریزی زد و گفت: معلمان حق بزرگی بر عالم بشریت دارند و پیامبر مکرم اسلام بزرگترین معلم جهان بشریت است.

به گفته وی، معلم از چنان جایگاهی برخوردار است که فرشتگان به احترام معلمان بالهایشان را می‌گشایند و به آنها احترام می‌گذارند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: سفر رییس قوه قضاییه به استان و دیدار با اقشار مردم دستاوردی خوبی داشت این مقام مسئول از نزدیک با مشکلات و ظرفیت‌های استان آشنا شد و نسبت به رفع مشکلات و تلاش در مسیر توسعه استان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: مقام عالی دستگاه قضا در این سفر یک روز در جلسات متعدد بر رفع مسائل و مشکلاتی که مسیر توسعه استان کردستان را کند کرده تاکید و از مسئولان خواست تمام ظرفیت و توان خود را در راستای خدمت هرچه بهتر به مردم و رفع مشکلات معیشتی آنان بکار گیرند.

وی افزود: رفع مشکلات اقتصادی و تلاش در مسیر رونق سرمایه گذاری به عنوان یکی از مهمترین مسائل در مسیر توسعه کردستان از تاکیدات رییس قوه قضاییه در سفر به کردستان بود.

ماموستا رستمی اضافه کرد: کردستان ما دارای ظرفیت‌های زیاد خدادادی از معادن، کشاورزی، جاذبه‌های گردشگری است و سفر مسئولان زمینه را برای استفاده و بهره‌گیری هرچه بیشتر از این پتانسیل‌ها فراهم خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام بسترها باید برای شکوفایی هرچه بیشتر این ظرفیت‌های در استان کردستان فراهم شود و در این راستا هرکس در هر جایگاهی باید به وظایف خود عمل کند.

وی با ابراز نگرانی از نوسان قیمت برخی کالاهای اساسی و مشکلات معیشتی جامعه عنوان کرد: امروز مردم به ویژه قشر ضعیف بیش از گذشته در فشار اقتصادی هستند در این راستا باید با برنامه ریزی‌های لازم چاره.اندیشی شود.

امام جمعه سنندج اذعان کرد: نظارت هرچه بیشتر بر بازار و جلوگیری از گران فروشی و سو استفاده از شرایط تورمی باید از سوی متولیان امر بیش از پیش مورد تاکید قرار گیرد.

به گفته ماموستا رستمی، جامعه رسانه‌ای به ویژه رسانه ملی باید با پرداختن مناسب و منصفانه به مشکلات و مسائل مردم و انتقاد درست زمینه حساس سازی هرچه بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات را فراهم کنند.

وی به جایگاه قلم هم گریزی زد و گفت: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده و کسانی که می نویسند دین و مسئولیت بزرگی را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: می‌توان به وسیله قلم و نوشتن مطلب و طرح تصویر موجب گسترش فساد و عداوت و دشمنی شد و همین قلم بهترین ظرفیت برای تحقق عدالت و وحدت، مودت، برادری و هرآنچه نیکی است.

امام جمعه سنندج به مسئولیت و اهمیت مسئولیت‌پذیری گریزی  خاطرنشان کرد: امروز مسئولان بیش از هر زمانی نیاز به تلاش و کار جهادی در مسیر امیدآفرین و حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب دارند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: تلاش مسئولان در مسیر خدمت به مردم اعتماد و امیدآفرینی را در بین مردم افزایش و این مهم موجب ناامیدی و یاس دشمنان می‌شود.

وی با انتقاد از بی‌حجابی و نحوه پوشش در جامعه گفت: حجاب دستور حکومتی نیست بلکه یک واجب شرعی است که از دین اسلام بر هر مسلمانی واجب کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن