اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

ماموستا مرادی: مشارکت در انتخابات لازمه ساختن آینده است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت کرمانشاه حضور حداکثری اهل سنت در انتخابات آینده را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا ملاعبدالرحمان مرادی در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان این مطلب که نظام مقدس اسلامی ایران و انقلاب ما در طی این ۴۲ گذشته فراز و نشیب ها و سختی های زیادی به خود دیده است، گفت: همکاری، همیاری، پشتیبانی و همگانی مردم ایران از نظام خویش و انقلاب شان التیامی بر زخم ها و سختی های بوجود آمده بوده و خواهد بود.

با پشت سر گذاشتن دوازده دوره از انتخابات ریاست جمهوری و پنج دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا بسر می بریم.

وی با اشاره به گذشت بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی افزود:حقیقتا با وجود گذشت چهل و دو سال از عمر انقلاب و حساسیت این مرحله از انتخابات و کینه ورزی دشمنان نظام و انقلاب و از طرفی ضعف مدیریت دستگاه های اجرایی و مشکلات عدیده مردم، من جمله فقر و عدم اشتغال، ناتوانی ازدواج جوانان و عدم پشتیبانی داخلی از تولید و مافیای واردات و خیلی از سختیها لازم است تغییراتی اساسی در کشور و حوزه اجرایی آن ایجاد شود و با انتخاب فرد لایق، توانمند اهل نظر و عمل و اجرا در جایگاه رئیس‌جمهور کشور عزیزمان شاهد تغییر و تحولی عظیم باشیم که بتواند فرا جناحی و فرامرزی و فراحزبی عمل نموده و کشور را از این همه معضلات و مشکلات نجات دهد.

ماموستا مرادی اظهار داشت: میهن اسلامی ما ایران، با وجود تنوع و تعدد قومی و مذهبی خاصی که دارد، همیشه و در ادوار گذشته همه با هم شریک بوده و در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی و تحریم و کرونا و حوادث طبیعی همه و همه با هم بوده اند.
جدا از تنوع مذهبی، زبانی و قومیتی، حتی طی هشت سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ خون شهدای این سرزمین از هر مذهب و مسلک و گویشی در هم آمیخته و دست دشمنان را از کشور عزیز کوتاه نمود، لذا امروز همه مردم در انتخابات خود را مسوول می دانند تا جوابگوی خون شهدا و مجاهدت مجاهدان صادق اسلام و انقلاب باشند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد: مشارکت بالای مردم باعث می شود تا عموم بتوانند با انتخاب کاندیدای اصلح جامعه را از مشکلات موجود و پیش رو برهانند. در این میان اگر از اطراف نداهای خفیف و سخیف مبنی بر تحریم انتخابات بگوش می رسد، این ایده به هیچ عنوان راهکشا و مفید نخواهد بود. از سوی دیگر،بحث تحریم انتخابات از سوی دشمنان امری معلوم و مشخص است و نیاز به علت یابی ندارد‌.
بنابراین مشارکت حداکثری می تواند سرنوشت یک دوره چهارساله و به همین ترتیب چندین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تضمین نماید.

ماموستا مرادی عنوان نمود: اهل سنت ایران، همیشه مرزدار و حافظ کیان و مملکت اسلامی بوده اند، این مردم به علاوه همراه و جان فدای کشور و نظام و انقلاب بوده و هستند و در تمامی عرصه ها و صحنه ها حضور فعال داشته اند.

اهل سنت با وجود کثرت نخبگان و تحصیل کرده های خود در سطوح بسیار عالی کشوری و حتی جهانی، ضمن اینکه خود را از ایران و انقلاب می دانند، انتظار دارند که در سطوح بالای اجرایی کشور هم حضور موثر و تعیین کننده داشته باشند. اسم و رسم اهل سنت تنها نباید در ایام تبلیغات برجسته شود، بلکه باید حق این مردم عزیز ادا گردد، کما اینکه ادا شده و انتظار به بهتر و پر رنگ تر شدن آن نسبت به گذشته است.

اهل سنت در این انتخابات نیز مانند ادوار پیشین مشارکت حداکثری داشته و همچنین انتظارات و مطالباتی دارند که باید بعد از انتخابات به آنها جامه عمل پوشانده شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن