اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

مدرس مدرسه علوم دینی نور بناور : علما گنج اسلام هستند

آوای سنت : مدرس مدرسه علوم دینی نور بناور: دشمن امروز با تشکیل اتاق فکر در تلاش است که اندیشه و تفکر غرب را در ذهن نسل جوان وارد کند.

 آخوند نیاز قلیچ حنفی در نشست تخصصی طلاب نخبه و جوان اهل سنت در گرگان گفت: علما گنج اسلام هستند و به تعبیری مردم همانند منابع استخراج شده از معدن طلا هستند که علما و روحانیون باید ناخالصی های آن را بردارند و طلای ناب را در اختیار قرار بدهند.

وی اظهار کرد: گنج خالص این است که علما و روحانیون بتوانند مردم و پیروان خود را با مبنای اسلام ناب آشنا کنند.

مدرس مدرسه علوم دینی نور بناور در ادامه با تاکید براینکه، دشمن امروز با تشکیل اتاق فکر در تلاش است که اندیشه و تفکر غرب را در ذهن نسل جوان وارد کند، افزود: امروز جوانان ما باید نسبت به قرآن، اسلام و احکام دین دچار شک و تردید نشوند که همه این شک و تردیدها از جمله تلاش های جنگ نرم دشمنان است.

آخوند نیاز قلیچ حنفی افزود: وظیفه و رسالت اصلی علما و روحانیون مقابله و ایستادگی با اینگونه تهاجمات ذهنی دشمن است.

وی با بیان اینکه، آیات قرآن کریم به انسان آرامش و خوشبختی عطا می فرماید و انسانیت را ترویج و تبلیغ می کند، خاطر نشان کرد: امروز باید متناسب با شرایط روز دین به مردم تبیین و بازگو شود و در این رابطه نقش طلاب جوان و نخبه و علما و روحانیون بسیار حائز اهمیت است.

مدرس مدرسه علوم دینی نور بناور با بیان اینکه، امروز باید مهارت کافی برای ارائه مبانی و مسائل به روز داشته باشیم، افزود: در دوران شکوفایی اسلام، مسلمانان در تمام زمینه ها و عرصه ها زبانزد و مطرح بودند و به پیشرفت های والایی دست یافته بودند.

آخوند نیاز قلیچ حنفی، با تاکید براینکه، تمدن سازی مسلمین از قرآن نشات گرفته است، گفت: بزرگ ترین کتاب های علمی جهان برگرفته از آموزه های قرآنی است و مشکلات امت اسلامی از زمانی آغاز شد که از قرآن فاصله گرفتند.

وی گفت: امروزه مخترعین هواپیما برادران رایت محسوب می شوند ولی باید گفت که اختراع هواپیما در دوران شکوفایی اسلام رخ داده است که نشانه های آن در قرآن کریم نیز موجود است.

مدرس مدرسه علوم دینی نور بناور با اشاره به اینکه، قرآن کریم مشکل گشا و راهگشای مسائل است، افزود: امروز لباس و عمامه بلند فارغ التحصیلان دانشگاهی جهان برگرفته از عمامه و لباس بلند پیامبر (ص) و قرآن است.

آخوند نیاز قلیچ حنفی تصریح کرد: باید اخلاق، رفتار و گفتار ما قرآنی باشد زیرا قرآن کریم سرمایه بزرگی است که در دستان مسلمین قرار دارد و باید آن را قدر بدانیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن