اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

مدیران ‌نباید از انتقاد ناراحت شوند

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت بندر پل با بیان اینکه در عرصه انتخابات از فرهنگ چاپلوسی پرهیز شود گفت: اگر مدیریت یک مدیری در جامعه اسلامی مورد انتقاد قرار بگیرد، نباید ناراحت شود و حق ناراحت شدن هم ندارد.

شیخ حسین بازماندگان امام جمعه اهل سنت بندر پل اظهار کرد: در عرصه انتخابات از فرهنگ چاپلوسی و چاپلوس آفرینی پرهیز شود و طرفداران کاندیداها نباید اغراق کنند و نامزدها نیز به هیچ عنوان وعده‌های بیجا دهند و از افتادن در دام های دلال های رأی کثیف و رانت خواران و حرمت شکنان جامعه به شدت پرهیز کنند.

نایب رئیس شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر گفت: قدرت به منزله تیغ تیزی است که اگر به دست عقل و ایمان سپرده نشود، برای جامعه خطرناک است و انسان را به نابودی می‌کشاند، همچنین اگر علم در اختیار فردی قرار گیرد که انسانیت و اهلیت ‌ندارد، این علم تیغ تیزی می‌شود که در اختیار یک انسان دیوانه است و ما می‌بینیم که انسان‌هایی از علم استفاده کرده و سلاح میکروبی و شیمیایی تولید کردند و در نتیجه جامعه را به تباهی کشاندند.

بازماندگان در ادامه سخنان خود گفت: قدرتی که در جهت رشد ایمان و عمل صالح است، مقدس است و باید از آن قدردانی شود.

وی تاکید کرد: باید قدرت را مهار کرد و مواظب بود که سرکشی نکند، چون اگر قدرت در اختیار کسی قرار گیرد که فاقد اخلاق است، مسائل و مشکلات بسیاری در جامعه به وجود می‌آید. اسلام سعی می‌کند که قدرت را در اختیار کسانی قرار دهد که سلامت آن را تضمین کنند.

امام جمعه بندرپل گفت: باید قدرت تحت نظارت عمومی باشد و هر فردی که در نظام اسلامی زندگی می‌کند، مسئولیت دارد که بر قدرت نظارت کند و هر گاه نشانی از نارسایی دید، حق دارد تذکر دهد.

شیخ حسین بازماندگان در ادامه سخنان خود گفت: اگر مدیریت یک مدیری در جامعه اسلامی مورد انتقاد قرار بگیرد، نباید ناراحت شود و حق ناراحت شدن هم ندارد چرا‌که ممکن است آنها نیز اشتباه کنند و ما نیز باید به این توجه کنیم که اشتباه آن مدیر به عنوان اشتباه نظام نیست‌ لذا نظام و اشخاص را باید از هم جدا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای مدظله العالی گفت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب بیان فرمودند؛ ‌فضای انتقادی باید در کشور باشد البته ‌انتقاد سازنده شرایط و ضوابطی دارد از جمله آنکه نباید هم‌آواز دشمن تضعیف کننده و تخریبی باشد. در کنار اشاره به ضعف‌ها باید خوبی‌ها نیز دیده شود.

شیخ بازماندگان در خاتمه سخنان خود با اشاره به مسئله انتخابات گفت: باید در عرصه انتخابات از فرهنگ چاپلوسی و چاپلوس آفرینی جدا پرهیز شود. طرفداران کاندیداها نباید اغراق کنند و نامزدها نیز به هیچ عنوان نباید وعده‌های بیجا دهند. گسترش فرهنگ چاپلوسی در جامعه بسیار خطرناک است چرا‌که نظام تربیتی جامعه را به هم می‌ریزد و در نتیجه نالایق‌ها و غیرمتخصص ها بر مسند می نشینند که اگر چنین شود فاتحه آن جامعه خوانده شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن