اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

مدیر حوزه علمیه تالش: علما و نخبگان در رابطه با شعائر دینی موضع‌گیری مشترکی داشته باشند

آوای سنت : مدیر حوزه علمیه محمدیه اهل سنت تالش گفت: علما و نخبگان در رابطه با شعائر دینی موضع‌گیری مشترکی داشته باشند. علما باید یک برنامه دینی برای همگرایی و تقویت مراکز فرهنگی داشته باشند.

به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، افندی عزت شیخ مدیر حوزه علمیه محمدیه تالش در وبینار سی‌ و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه دین اسلام، دین صلح، محبت و همگرایی است، گفت:قرآن مجید و آموزه های پیامبر خدا پیوسته ما را به سوی صلح و اتحاد سوق می دهند. در قرآن آمده است:«وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُمَا».

وی ادامه داد: ما در مفاهیم و توصیه های قرآنی به این نکته رسیده ایم که صلح، محبت و احساس مسئولیت و رعایت حدود و حقوق مسلمانان مهمترین مقصد و هدف دینداری است.

وی با بیان اینکه درشریعت سه نکته عمده تهذیب نفس، اقامه عدل و رعایت مصالح جامعه هم برای جامعه بشری وجود دارد، افزود: بزرگترین رذیله انسان رفتار سوء با همدیگر و خاصتاً مسلمان با مسلمان است. هر نوع رفتار سوء بزرگترین رذیله حساب می شود و فضلیت این است که انسان بتواند حدود و حقوق دیگری را رعایت کند.

افندی شیخ  با بیان اینکه دو نکته اساسی «عبادت و بندگی»و «اجتناب از طاغوت» در بعثت انبیا (ع) وجود داشت، تصریح کرد: ما از جایگاه اصلی خود به عنوان یک مسلمان و خلیفه الله دور افتاده ایم و برای اینکه این مسیر را به نحو احسن طی کنیم، نیاز داریم انسجام، اتحاد و صلح و برادری را در بین خود تقویت کنیم.

مدیر حوزه علمیه محمدیه گفت: یکی از این نکات اساسی این است که علما و نخبگان در رابطه با شعائر دینی موضع‌گیری مشترکی داشته باشند. علما باید یک برنامه دینی برای همگرایی و تقویت مراکز فرهنگی داشته باشند.

وی خواستار تأسیس اتحاد کشورهای اسلامی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی همانند اتحادیه اروپا شد و بیان کرد: نکته بعدی برخورد با فرقه‌های اختلاف برانگیز و تقویت جریان‌های متعادل و میانه رو در جهان اسلام است. نکته بعدی آسیب شناسی عدم وحدت بین مسلمانان نسبت به یکدیگر است.

مدیر حوزه علمیه محمدیه در پایان خاطرنشان کرد: صلح، محبت، برادری و اتحاد کشورهای اسلامی یکی از ضروریات مهم جهان اسلام است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن