اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

قتل، زنا و خودکشی مستوجب سنگین ترین عذابهاست

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرترکمن، قتل، خودکشی و زنا را مستوجب سنگین ترین عذاب ها دانست.

به گزارش آوای سنت، عبدالرحمن آخوند کر در سخنرانی پیش از خطبه نماز حمعه مسجد جامع اهل سنت بندرترکمن با قبیح خواندن زنا و فاحشه گری در همه ادیان آن را از گناهان کبیره خواند و گفت: زنا پس از شریک قائل شدن به خدای متعال و زنده به گور کردن نوزادان دختر که در جاهلیت انجام می شد جزو بدترین گناهان کبیره به حساب می آید، لذا بهترین توصیه بر این است که افراد گناهکار در اولین فرصت توبه کنند. عمر آدمی کوتاه بوده و هیچ کس از فردا خبر ندارد. توبه امتیازی است که خدای متعال برای پیروان امت محمدی عطا فرموده تا به درگاهش طلب بخشش کرده و نسبت به گناهان گذشته اظهار ندامت و پشیمانی کنند.

توبه دریچه ای است که به ما امکان می دهد تا بی آنکه کسی بفهمد اقرار به گناه کرده و به زندگی سالم بازگردیم. با هر آسیبی آرامش خود را از دست داده و دست به گناهان کبیره نزنیم، زیرا می دانیم که پس از مرگ، حیات دیگری در کار است و در حقیقت دغدغه اصلی ما باید برای حوادث و اتفاقات دنیای باقی باشد.

آخوند کر، قتل، خودکشی و زنا را مستوجب سنگین ترین عذاب ها دانست و افزود: افرادی که از حدود خداوند عدول کرده و درباره سرنوشت دیگران تصمیم می گیرند خوار و ذلیل خواهند شد. در قیامت امکان انکار گناهان وجود ندارد و تمام اعمال توسط دوربین هایی که قدرتی به مراتب بیشتر از تجهیزات ساخت دست انسان دارند به ثبت می رسند. در آنجا مکان و زمان شاهد اعمال ما خواهند بود، لیکن در مورد توبه کنندگان، تنها گناهان صغیره شمارش شده و از گناهان کبیره چشم پوشی بعمل می آید، زیرا که همه آنها بخشیده می شوند.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن، پیروی از الگوهای غربی را از مصادیق لغزش و انحراف خواند و تاکید کرد: بهترین الگوها امهات المومنین و صحابه صدر اسلام هستند. آن بزرگوارن در کلیه شئونات فرامین قرآن کریم را بکار می بستند.

نبی اکرم در سفر به معراج عده ای را مشاهده کرد که داخل آتش در حال سوختن بودند. جرم آن عده این بود که در دنیا زنا می کردند و تقدیر شان این است که تا قیامت بسوزند. انسان ناتوان کوچکترین دردها را تحمل نمی کند. آدمی نمی تواند مدتی طولانی در یک اتاق بسته زندانی باشد، اما زندان اصلی برای گناهکاران داخل شدن به قبر تنگ و تاریک است. زنا ایمان را تباه کرده و خوشبختی را از بین می برد. عمر زنا کار کوتاه است و به تنگدستی مبتلا می شود.

بهترین عمل از منظر شیاطین عمل زنا می باشد. شرع دین مومن را حتی از نزدیک شدن به نامحرم منع می کند. چشم ها وسیله ارتکاب به زنا هستند. زنان مومنه از پوشش دختران شان مراقبت بیشتری نشان دهند. به بهانه اینکه دختر ما هنوز جوان است اجازه ندهیم هر طور که دلش می خواهد بپوشد.

آخوند کر با انتقاد از دورهمی های مختلط یادآور شد: یک پوشش نامناسب همزمان می‌تواند چندین نفر را به زنا آلوده کند. رفتارهای غربی احتمال انحراف را افزایش می دهد. کلام خدای متعال و رسول بر حق را جدی گرفته و از آنچه که ما را به گناه نزدیک می کند پرهیز نماییم. چت در فضای مجازی و سرکشی به سرگرمی های اینستاگرام و برانداز کردن تصاویر زنان نامحرم حرام است.

برخی از فرزندان ما به بهانه هواخوری به شهرهای دور دست رفته و اندوخته هایشان را صرف مجالس خوشگذرانی می کنند. مشکلات بازتاب اعمال ما هستند. حدود زن و مرد در اسلام مشخص شده است و نادیده گرفتن مسئولیت باعث انحطاط و انحراف خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن