اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ماموستا محمدی : وحدت بین مذاهب اسلامی خط قرمز است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت دهگلان، وحدت میان مذاهب را خط قرمز امت اسلامی برشمرد.

به گزارش آوای سنت ماموستا عبدالسلام محمدی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این شهر، رمضان را فرصتی برای عبادت و بندگی خالصانه حق تعالی دانست و در ترجمه حدیث قدسی گفت: تمام کارهای بنی آدم جز روزه برای خودش است. روزه برای من (الله) است و خود جزای روزه دار را می دهم. پیامبر اکرم علیه الصلاه والسلام نیز میفرماید، برای شخص روزه دار دو خوشحالی وجود دارد. اول هنگامی که افطار می کند و دوم عمل خالصش به حضور خداوند متعال می رسد. هیچ عبد و بنده ای روزه نمی‌گیرد، مگر اینکه خداوند متعال صورت آن فرد را به اندازه مسافت پیمودن هفتاد پاییز( کنایه از هفتاد سال) از آتش جهنم دور می کند.

ماموستا محمدی روزه را جزو برترین و خاص ترین عبادات و سبب قرب و نزدیکی بیشتر به خداوند متعال دانست و افزود: تدوام حالت سیری در انسان سبب عواملی همچون قسوت قلب، سرکشی و طغیان می شود و بلعکس روزه، روح، روان و قلب انسان را تلطیف می کند. همچنین رحم، الفت و محبت از صفات و خصایص انسان مسلمان است. روزه سبب عطوفت در بین اقشار مختلف مردم و بویژه اقشار ثروتمند و همچنین عطوفت و رحم بیشتر ثروتمندان نسبت به فقراء می گردد.

ماموستا محمدی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ترورهای کور و ناجوانمردانه در حرم مطهر رضوی و شهر گنبد پرداخت و عنوان نمود: شهادت دو روحانی اهل سنت در اوایل ماه مبارک رمضان و در ملا عام و همچنین شهادت دو روحانی جهادی و مخلص اهل تشیع و مصدمیت یکنفر دیگر در این حوادث در راستای تفرقه افکنی قومی و مذهبی می باشد. این قبیل حوادث دردناک در ماه مبارک رمضان که ماه خیر و برکت نام دارد، جای تاسف دارد. هر چند که تاریخ گواه مظلومیت های دیگری در همین ماه مبارک است و آن از جمله شهادت حضرت علی رضی الله در محراب عبادت می باشد.

امام جمعه اهل سنت دهگلان وحدت بین شیعه و سنی خط قرمز خواند و یادآور شد: هر کس که به هر بهانه ای سبب تفرقه و اختلاف مذهبی و قومی شود، طبق فرمایش رهبری مزدور دشمن و دشمن اسلام است. همگی می دانیم جریان سلفی گری و وهابیت یک نوع تفکر می باشد و فقط با فکر درست می توان در مقابل این تفکرات تکفیری تقابل کرد.وحدت فرق، تقریب مذاهب، کار فرهنکی، کمک و یاری و مساعدت بیشتر با علمای و حدت محور می تواند با تفکرات تندروانه تکفیری مقابله نماید. هرچند متاسفانه ما هرساله شاهد کمبود وضعف در حوزه فرهنگی می باشیم. وزارت عریض و طویل ارشاد هم هیچ برنامه ای برای مقابله با تهاجمات فرهنگی و همچنین برنامه روشنگری و بیداری اسلامی نداشته است. اکثر ادارات و سازمان های دولتی و انقلابی ردیف بوجه و سرفصل فرهنگی دارند که متاسفانه کمتر در کارها و فعالیت های فرهنگی هزینه می کنند. بعلاوه غفلت از کار فرهنگی در کمسیون فرهنگی مجلس سبب شده که افراد این کمیسون چند روحانی و طلبه باشند که جوابگوی مطالبات فرهنگی و تهاجمات دشمن نمی باشند..

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن