اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مراسم ازدواج باید بر اساس رسوم اسلامی برگزار شود

مولانا درازهی: قربانی کردن سنت انبیاء و بزرگترین عبادت برای مسلمانان است.

آوای سنت: امام جمعه خاش در بیانات روز عید قربان با بیان اینکه روزه گرفتن روز عرفه برای غیر حجاج ثواب روزه یکسال قبل و یکسال بعد را دارد، گفت: ذبح کردن کردن سنت انبیا است. در زمان انبیاء قبولیت صدقه و قربانی اینطور بود که هر کسی صدقه و قربانی برای الله متعال می داد، آتشی از آسمان می آمد و آن قربانی را می خورد و کسی که قربانی او قبول نمی شد در روی زمین می ماند.

وی افزود: حضرت ابراهیم علبه السلام برای خشنودی خق تعالی فرزندش حضرت اسماعیل برای ذبح کردن به منا برد و نتیجه این شد که الله تعالی قوچی را برای ذبح کردن به وی بخشید.
از آن روز بر امت حنیف و موحد قربانی کردن واجب و لازم گشت. لذا ذبح دام در عید قربان بزرگترین عبادت برای مسلمانان بشمار می رود.

مدیر مدرسه علوم دینی مدینه العلوم خاش در بخش دوم سخناش به برگزاری غیر شرعی برخی مراسم های عروسی در جامعه واکنش نشان داد و اظهار داشت: امروز جوانان در امر ازدواج گلایه دارند که برخی خانواده ها سخت گرفتند و رسومات و عادات غیر اسلامی می آورند که اینها جز ارکان نکاح و ازدواج نیستند.

مولانا درازهی در این باره افزود: ازدواج عبارت از ایجاد و قبول، حضور شاهدین و تعیین مهریه است اما مردم رفته رفته تشریفات و رسومات غلطی مانند شب حنابندان را رواج دادند و خرج و اسراف های بیهوده را کار گرفتند. متاسفانه حتی اعمال غیر شرعی و اخلاقی نیز در مراسمات دیده شده است.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور ازدواج های غیر شرعی را جزو اعمال ناپایدار خواند و متذکر شد: مسلما ازدواجی که مطابق با سنت و شرع انجام نشود ادامه دار نخواهد بود.
مراسمات و رسومات بیهوده در ازدواج را حذف کنید و در شروع زندگی به اعمال خلاف شرع نیاورید، سنت و شریعت را را قدر بدانید تا رحمت و خیر و برکت در زندگی حاصل گردد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن