اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

مردم غزه تن به ذلت صهیونیست‌های جهانخوار نخواهند داد

آوای سنت : مولوی خیرالله یعقوبی -امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء قره تپه بهشهر- در وبینار «فلسطین محور وحدت جهان اسلام» اظهار کرد: خداوند پیامبر و اصحابش را به وسیله آیات آسمانی رهنمون کرد و سفارش به صبر در برابر مشکلات می کند و می‌گوید، در کنار استقامت و شکیبایی تقوای الهی را نیز پیشه کنید تا به رستگاری کامل برسید.

وی ادامه داد: برادران و خواهران ما در میدانهای نبرد غزه، هشتاد سال است استقامت و پایمردی کردند و تن به ذلت صهیونیست جهانخوار ندادند.

مولوی یعقوبی تصریح کرد: مردم مظلوم فلسطین و به خصوص غزه هشتاد سال است از خود شجاعت و استقامت نشان دادند و اگر چه ملکشان ویران شد و هزاران نفر از آنها به شهادت رسیدند، اما امروزه به اسرائیلی‌ها و صهیونیسم بین الملل طعم آوارگی و کشتن و فرار کردن را چشاندند.

وی به فرازهای اول سوره اخدود اشاره کرد و گفت: امروزه دیدیم که مردمان غزه را از هیزمی که در این سوره آمده است، هم بیشتر سوزاندند. خداوند عزوجل برای همین می گوید، وقتی گفتی «اشهد ان لا اله الا الله محمد رسول الله» باید در راه آن پایمردی و پایداری کنی تا ملائکه بر تو فرود آیند؛ که در این صورت در وجود تو نه ترسی و نه غمی است و همدیگر را به بهشت فرا می خوانید.

امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء قره تپه گفت:خداوند عزوجل در قرن کریم قوم یهود را بسیار بد توضیف کرده است و می گوید، آنها بدترین انسانها نسبت به مسلمانان یهود و مشرکین هستند و می فرماید، هیچ وقت پیروی از اعمال و امیال یهود نکنند، آنها زمانی از شما راضی خواهند شد که فرامین و اقوال آنها را دنبال کنید.

وی تصریح کرد: امروزه مردم غزه به خیلی از مسائل امید دارند، چشم به راه کمکهای جانی و مالی مسلمانان دارند، کسانی که اموالی دارند، می توانند اموالشان را در این راه خرج کنند. برخی از مسلمانان تنها نظاره‌گر آنچه بر سر مؤمنان می آید، هستتند و هیچ تکانی نمی خورند و ممکن است بگویند، چرا حماس این  اقدام را شروع کرد؟.

مولوی یعقوبی گفت: امروز گناه مردم فلسطین و غزه چیست؟ فقط ایمان به الله دارند، وگرنه نه قاتل کسی بودند و نه به کسی حمله کردند و نه کسی را آواره کردند، بلکه خود اراضی و سرزمین خود را از دست دادند. وی در پایان گفت: امیدوارم مسلمانان به خود بیایند و حداقل برای مردم غزه دعا کنند. خدایا به دولتمردان ما این غیرت اسلامی را عنایت بفرما که به هر نحوی شده به برادران مظلوم خودشان کمک کنند و مردم را از این ستم نجات دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن