اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مردم نیکی و کمک کردن به یکدیگر را فراموش نکنند

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه با اشاره به تاکیدات مکرر دین مبین اسلام و بزرگان این دین الهی بر احسان و نیکوکاری از مردم خواست کمک به همدیگر را فراموش نکنند و به فکر هم باشند.

 ماموستا مُلا عبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد امام شافعی شهر کرمانشاه افزود: این امری تجربه شده است و ما می بینیم کسی که به دیگران نیکی می کند از خوشبخترین مردم هستند و بیشترین مقبولیت را در میان مردم دارند.

وی تاکید کرد که قطعا شخص مسلمان به قضیه احسان صرفا به دید اخلاقی فاضل نگاه نمی کند بلکه احسان را جزئی از عقیده اش می داند و یک شاخه حقیقی از اسلام و دین می داند زیرا دین برسه امر ایمان و اسلام و احسان برقرار است.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه گفت: الله تعالی در خیلی از آیات مسلمین را امر به نیکی فرموده است من جمله احسنوا ان الله یحب المحسنین .بقره ۱۹۵ و فرمود: ان الله یامربالعدل والاحسان .

ماموستا مرادی همچنین تاکید کرد که نگاه انسان به پایین تر از خود باشد نه بالاتر در امور دنیا و در امور آخرت به بالاتر از خود و رسول مکرم اسلام به این موضوع اشاره می فرمایند که تا بعضی از مردم دچار حسادت ، دغذغه ها و غصه ها و کارهای نسجیده غیر معقولانه نشوند فردی که به بالاتر از خود بنگرد احتمال دارد از راه های غیر معقول و غیر مشروع و غیر قانونی بخواهد یک شبه ره صد ساله را طی کند.

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه اضافه کرد که در امور دین به افرادی که دیندار تر هستند باید نگاه شود در امر عبادات ، اخلاقیات، فعالیت های مختلف اجتماعی ، فرهنگی و از صالحین عبرت گرفته و دنباله رو باشند.

وی همچنین بر یقین داشتن به اینکه خوشبختی حقیقی مومن در آخرت و قیامت است نه در دنیا، یادآوری کرد خداوند می فرماید : واما الذین سعدوا ففی الجنه خالدین فیها مادامت السموات والارض ما شاء ربک عطاء غیر مجذوذ .هود ۱۰۸ و پیامبر فرمود:الدنیا سجن المومن وجنه الکافر .رواه مسلم .

خطیب جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه در ادامه خطبه هایش به رفاقت خوبان تاکید کرد و گفت: و هیچکس نیست که منکر دوست و همنشین باشد و این امری مجرب و از واقعیت جامعه و تاریخ است و پیامبر فرمودند: مثال همنشین خوب و بد همانند عطار و آهنگر است که اگر به عطاری برود ولو عطر خریداری نکند اما بوی خوش به خود می گیرد و مثال همنشین بد همانند کسی است در آهنگری و دمیدن آتش کوره کار می کند که کسی نزدیکش شود جرقه های آتش به او بر خورد می کند .

ماموستا مرادی همچنین در بخش دیگری از خطبه هایش یک تذکر هم به برخی از جوانان داد و افزود: تذکر به جوانان عزیز سطح شهر که گاها در اواخر شب و در بعضی خیابانها با سرعت غیر مجاز و بوق زدن و بی رعایتی سبب سلب آسایش و احتمال ایجاد خطر وقوع حادثه برای خود و سرنشینان و سایر مردم و عابرین پیاده و یا سایر خودروهای در حال حرکت می شوند که لازم است خانواده ها به فرزندان تذکر دهند شور جوانی و احساسات و بازیگوشی سبب مشکلات غیر قابل جبران نشود و همچنین عزیزان مامورین مربوطه با گشت در داخل شهر در ساعات مربوطه کنترل نمایند.

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه به گلایه عده ای از جوانان تحصیل کرده و متعهد نسبت به عدم پذیرش در آزمون های استخدامی خواصتا آزمون دبیری و ردشدن در گزینش اشاره کرد و افزود: این افراد با وصف تعهد و اخلاق و ایمان و مسجدی بودن و حتی بسیجی بودن و متعهد بودن باز از هسته گزینش رد می شوند که این گلایه را به سمع و نظر مسولان ذی ربط می رسانیم به امید اینکه چاره اندیشی نموده و جوانان ما را امیدوار و نوید بخش باشند

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن