اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مساجد مراکز تولید نور الهی و ذکر و تسبیح خداوند ابزار آن هستند

آوای سنت : افندی علیرضا بنی پولاد در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان آیاتی از سوره مبارکه نور، به تبیین اهمیت این آیات به موضوعاتی همچون ازدواج، حفظ حیا و حرمت و اهمیت حضور در مساجد پرداخت.

افندی علیرضا بنی پولاد در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع بابا حسن بخش لوندویل شهرستان آستارا با اشاره به آیاتی از سوره نور پیرامون اهمیت ازدواج، حفظ حیا و حرمت و اهمیت حضور در مساجد، اظهار داشت: در آیات ۳۳و آیات بعد از آن خداوند سفارش فرموده به کسانی که همسر ندارند، همسر دهید و کسانی که اسباب ازدواج برای آنان فراهم نیست باید پاکدامنی پیشه کنند تا خداوند از فضل خود آنان را بهره مند فرماید.

وی با تاکید بر اینکه منظور آیه از اسباب ازدواج امکانات و تجملات امروزی نیست، بلکه منظور آیه حد اقل ها یعنی مهریه و نفقه می باشد، افزود: پاکدامنی یا جلوگیری از طغیان شهوات با روزه و ذکر و تفکر دینی میسر خواهد شد و انسان را از فحشا دور خواهد کرد.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع بابا حسن بخش لوندویل گفت: در آیه بعد سوره نور به مسئله آزادی بردگان پرداخته و خداوند در این آیه اجاز می دهد تا مسلمانان از باب ذکات برای آزادی بردگان استفاده کنند که البته این در جواب افرادی است که به دروغ می گویند اسلام با مساله برده داری مخالفتی نداشته است.

وی اظهارداشت: موضوع مهم دیگری که در این آیات از سوره نور به آن اشاره شده است؛ حفظ کرامت کنیزان است، که می فرماید؛ کنیزان خود را اگر پاکدامنی پیشه کنند به تن فروشی وادار نکنید، لذا امروز در جوامع غربی و شرقی مشاهده می کنید که از زنان به عنوان کالا استفاده می شود و کرامت و ارزش زن را به عنوان کالای جنسی پایمال می کنند.

افندی علیرضا بنی پولاد با بیان اینکه قلب پیامبر اکرم (ص) نور الهی را به طور کامل دریافت کرده است، اضافه کرد: قرآن سرچشمه نور هدایت هاست و کسی که از دستورات قرآن و شریعت تخطی کند نمی تواند نور الهی را درک نماید و مساجد مرکز تولید این نور و ابزار آن ذکر و تسیبح الهی است.

وی با بیان اینکه منشا نور مومن از دو منبع است که یکی نور فطرت و دیگری نور شریعت است، خاطر نشان کرد: بنابر روایات کسی که به مسجد رفت و آمد دارد مومن است که اگر لغزشی دارد باید آن دا برطرف کند تا بهانه به دست معاندین ندهد در این صورت الگوی جامعه خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن