اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

مقام والای حافظان قرآن در نزد الله متعال

آوای سنت: استاد حدیث حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد خداوند حافظان قرآن را برگزیده شدگان حفاظت و نگهداری از کلام الهی معرفی کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالاحد حنفی در جلسه تقدیر از جمعی حفاظ حوزه علمیه شهرستان تایباد گفت: چه بسیار خانواده‌ ها و افراد آرزو دارند فرزندشان به این شرف نائل شوند. حافظان قرآن مدالی به گردن می‌آویزند که هیچ چیز و هیچ کس با آن برابری نمی‌کند. خدای متعال وعده حفاظت از کلامش را می دهد. هر کاری اسبابی دارد و باریتعلی، قرآن را به وسیله کسانی که در این راه می کوشند مورد محافظت قرار می دهد.

این ارزش کمی نیست که خدا تعدادی از بندگانش را برای حفاظت از کتابش انتخاب کرده است و به راستی چه افتخاری از این بالاتر می باشد. هر چه قدر به این مسئله ببالیم و افتخار کنیم باز هم کم است.

مولانا حنفی افزود: این عزت و افتخاری ا‌ست که همیشه همراه خانواده ها و فرزندان خواهد بود و جای شکر دارد. البته باریتعالی خود هم می تواند از قرآن محافظت کند، ولی برای این کار حفاظ را انتخاب کرد و یکی از راه‌های شکرگزاری این است که فرزند حافظ خود را برای همیشه وقف راه دین نماییم

سرور دو عالم محمد مصطفی صلی الله علیه و سلم فرمایش می کند، ماهر و حافظ قرآن با فرشته ‌ها همنشین است، اما کسی که قرآن را به سختی می‌خواند، دو ثواب می‌برد. اول پاداش قرآن خواندن و سپس پاداش سختی و مشقتی که برداشت می‌کند.

استاد حدیث حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد در توصیفی به نقل از حضرت علی رضی الله عنه در این باره عنوان نمود: آن حضرت قرآن را کتابی جامع تعریف کرده و چنین قرمایش می دارد، قرآن کریم کتاب بزرگی است که تمام اخبار گذشتگان درآن به تحریر در آمده و از آینده نیز حرف می‌زند.

این کتاب کهنه نمی شود و دانشمندان از آن به سیری نمی رسند. هر کس که با قرآن صحبت کند همیشه راست می‌گوید، چون صادق‌ترین سخن، کلام الله ذولجلال می باشد و کسی که به فرامین آن عمل کند پاداش‌ های بزرگی به وی داده می‌ شود. قرآن به ما عزت بخشید و اگر سربلندی را در چیز دیگری بجوییم، خدا ذلیل مان می‌ کند.

مولانا حنفی در انتقادی اظهار داشت: جای تعجب است که برخی از مردم در داخل خودروهایشان موسیقی گوش می کنند. مگر چیزی از صدای قرآن زیباتر هم وجود دارد؟ در صدر اسلام وقتی یکی از مشرکین برای اولین بار کلام الله را شنید از شیرینی وصف ناپذیر آن صحبت کرد. به شیرین بودن قرآن هرگز نمی توان شک کرد، ولی کسی واقعا شیرینی آن را درک می‌کند که دلش پاک باشد. حافظان نیز باید این گونه بوده و رفتاری را در پیش بگیرند که سایر مردم با دیدن آنها تشویق شده و فرزندان خود را به مراکز دارالحفظ بفرستند.

این مفتی اهل سنت در چند توصیه یادآور شد: اولیا باید در حد توان حامی فرزندان بوده و ضمن تشویق، از ایشان درباره کارهایی که می کنند و خصوصا در فصل بازگشایی مدارس اطلاع حاصل نمایند. باید از رفت و آمد اولاد با دوستان ناباب جلوگیری به عمل آید.

سرپرستی که نمی داند فرزندش در بیرون از خانه با چه کسی حشر و نشر می کند نباید نسبت به آینده وی توقع چندانی داشته باشد. دوست ناباب آینده فرزند را از بین می برد، پس وظیفه ما است که برای تعلیم و تربیت فرزند دانش آموز زحمت بکشیم. همان اندازه که برای جسم اولاد دغدغه مند هستیم می بایست برای روح و آخرت آنها نیز وقت گذاشته و هزینه نماییم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن