اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

مقاومت مردم فلسطین از آموزه های قرآنی سرچشمه می گیرد

آوای سنت: استاد حوزه علمیه سلطان العلما بندرلنگه، مقاومت ملت فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را برگرفته از روش قرآن و سنت دانست.

به گزارش آوای سنت، شیخ محمد صدیق بهجت در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به کشیده دامنه جنگ اسرائیل بر علیه مردم بی دفاع غزه به چهارمین ماه متوالی گفت: رژیم صهیونیستی بر اساس یک تصور باطل فکر می کرد که می تواند پرونده حماس را در روزهای اول تجاوز مختومه کند، اما حالا خود به یک چالش مهم برای متحدانش در خاورمیانه تبدیل شده است.

یکی از ابزارهای نخست وزیر اسرائیل در این تجاوز، مظلوم نمایی در غافلگیری منجر به شکست خفت بار طوفان الاقصی و دروغ پراکنی برای توجیه جنایاتش بر علیه بشریت بود، اما زمانی که کشورهای منطقه طرح صلح بشر دوستانه را پیشنهاد دادند با عصبانیت آن را رد کرد و با قطعنامه سازمان ملل برخورد خشمانه خوار و خفیف شد. وزیر خارجه رژیم غاصب نیز در مقابل رسانه ها به رئیس سازمان ملل حمله لفظی کرده و گویا فراموش کرده است که تمامی قطعنامه های پیشین این سازمان نیز از محکومیت کشتار مردم بی گناه حکایت دارند. ‌

امروز متحدان اسرائیل نمی توانند پاسخ مناسبی به مردم خود در قبال جانبداری هایشان از جنایت های اسرائیل و اقدام این دولت برای نسل کشی در غزه ارائه دهند و دلیل مخالفت آمریکا با توقف جنگ به این خاطر است که می بیند چیزی جز کشتار مردم، عاید اسرائیل نشده است.

شیخ بهجت با نوید این مطلب که مردم غزه به زودی آسمان خود را آبی را خواهد دید، افزود: در این روز جهانیان اذعان خواهند کرد که رژیم صهیونیستی در جنگ نابرابر شکست خورده است. نزدیک به بیست هزار تن در طول سه ماه گذشته شهید شده اند با این حال ملت فلسطینی کمافی السابق به روش قرآن و سنت عمل می کنند. شهدا نمی میمرند، بلکه آنها زنده هستند و نام هر یک از ایشان و خصوصا کودکان، دشمنی یهود با اسلام را بیش از گذشته آشکار می کند.

متحدان اسرائیلی در هر نقطه از خاورمیانه و حتی در سرزمین هایشان صدای مقاومت حماس را می شنوند‌. دشمن از گردان های عزالدین قسام به وحشت افتاده و جرات ماندن در غزه را ندارد‌. میزان محبوبیت حماس بعنوان نماد مقاومت برابر ظلم در میان ملل مختلف افزایش پیدا کرده و این جبهه توانسته است به هر حمله زمینی پاسخ دندان شکن نشان دهد.

استاد حوزه علمیه سلطان العلما بندرلنگه تاکید ورزید: حماس جایگزین ندارد و اسرائیلی در حد نیست که بتواند برای سیاست فلسطین تعیین تکلیف کند. این دولت عصیانگر گمان نمی برد که نیروهای جبهه مقاومت یمن به یاری مبارزان فلسطینی بشتابند. نخست وزیر مزدور اسرائیل که حماس را نیروهای نیابتی می خواند، اکنون می بیند که این نیرو چگونه توانسته است به تنهایی در نبرد مستقیم به کابوس سربازانش تبدیل شود.

مردم فلسطین و بویژه باریکه غزه به روشنی می دانند تا مادامی که دشمن سرزمین آنها را تحت اشغال خود دارند، از هیچ عمل ننگینی روگردان نخواهد بود. ورود مقاومت یمن به جنگ با اسرائیل خسارات این دولت را دو چندان افزایش بخشیده و تهدیدات آمریکا نیز مانع از باز شدن یک جبهه جدید بر نفع ملت مسلمان فلسطین نشده است.

شیخ بهجت تاکید کرد: محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در جهان به قوت خود جریان دارد. اسرائیل پیام جنگ را به اقصی نقاط مخابره می کند. یکی از اهداف این رژیم در بمباران های غزه ایجاد شکاف و اختلاف میان دول اسلامی منطقه بود، اما فراموش نکنیم که حمایت از آرمان فلسطین حمایت از قرآن و حرکت در مسیر نورانی رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم می باشد. پس هر دولتی که به دفاع از آرمان قدس شریف ملحق شود در واقع حامی قرآن عظیم الشان بوده است.

سازمان ملل در هفتاد سال پیش موجودیت اسرائیل را مشروع می دانست و امروز جنایت های این رژیم پلید و دشمن بشریت را محکوم می کند. دیر نیست زمانی مسلمین همچون زمان فتح مکه به یک پیکر واحد در آمده و سرزمین امن الهی را برای همیشه از لوث ددمنشان صهیونیستی پاک کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن