اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

افندی یوسفی: بهشت پاداش عمل روزه داران است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت دیگه سرا (تالش) پاداش عمل نیکوکاران مژده بشارت بهشت از سوی ملائکه عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت افندی محمد یوسفی در بحث رهایی و نجات از فتنه و عذاب قبر با اشاره به این مطلب که هر کار خیر شخص مومن و مسلمان باعث نجات وی از فتنه و عذاب قبر می شود، گفت: مومن نیکوکار نه در دنیا و نه در برزخ و نه در آخرت اندوهگین نمی شوند. آنها به وعده های خدای متعال ایمان و باور قلبی دارند. پیامد نجات از حزن و ناراحتی برزخ، رسیدن به نهایت خوشبختی یعنی بهشت می باشد‌. بشارت قرآن کریم است که صالحان حتی صدای دوزخ را هم نخواهند شنید. هراس رستاخیز نه تنها ایشان را پریشان نمی کند، بلکه فرشتگان به استقبال شان شتافته و می گویند، این همان روزی است که به شما وعده داده شده بود.

افندی یوسفی استقامت در راه دین را یکی دیگر از راه های نجات از فتنه و عذاب قبر خواند و افزود: استقامت در معنای عام خود مفهوم های زیادی دارد. خدای متعال هیچکس را بیش از توانایی اش مکلف به اوامر خود نکرده است. اهل دین از حضور باریتعالی در زندگی شان به درک واقعی رسیده اند از این رو در گفتار، اعمال و اهداف استقامت نشان می دهند. بنا به فرمایش قرآن کریم، کسانی که پروردگار خود را یکتا خوانده و بر این اراده پابرجا و ماندگار می مانند برایشان خوش خبری در راه است. همچنین ملائکه بشارت می دهند که ما دوستان، یاران و خویشان شما در دنیا و آخرت هستیم و هر چه را که بخواهید و آرزو کنید برایتان فراهم است.

امام جمعه مسجد جامع روستای دیگه سرا با تاکید بر امر نگهبانی در راه خدا اظهار داشت: مراد از این مطلب حراست و مراقبت از مرزها در زمان وقوع جنگ است. پاسداری جهت یاری بخشیدن به دین و حفاظت از سرزمین مسلمانان متعهد و موحد می باشد. نبی مکرم صلی الله علیه واله وسلم در اینباره بیان می دارد، نگهبانی در یک شبانه روز از روزه و شب زنده داری یک ماه بهتر و افضل تر است و اگر شخصی در حال نگهبانی پاداش عمل به وی داده می شود. لذا این گروه نیز همچون شهدا از نعمات بهشتی به فیض می رسند. کسانی که جان خود را در راه رضایت خالق یکتا از دست می دهند، شهید هستند و به محض آنکه اولین قطره خون شان بر زمین بریزد آمرزیده خواهند شد.

افندی یوسفی تکرار کلمه شهادتین را از خصایص انسان های پرهیزگار دانست و یادآور شد: کلمه طیبه در روز قیامت، تاج وقار و شکوه شخص مسلمان خواهد بود و اهل توحید را از دیگران متمایز می سازد. همه ایماندارانی که در شب و روز جمعه به آخر زندگی رسیده و به وصال یار نائل می شوند هم جزو نجات یافتگان هستند. افتخار وارد شدن به بهشت در روز جمعه منوط به داشتن ایمان است و اهل غیر ایمانی که در جمعه می میرند از این موهبت و حکمت محروم خواهند بود. جمعه در همه لحظاتش احترام خاصی نزد خدای متعال دارد، چنانکه در قرآن کریم سوره ای به همین نام نازل شده است‌. روزی که در آن دعای مومن مستجاب می گردد. خواندن سوره تبارک و تکرار آن در طول هر شب نیز عذاب قبر را دفع می کند. نیکی و احسان به والدین بازدارنده عذاب و موجب برکت و افزایش طول عمر است. بعلاوه همه کسانی که مداومت در وضو دارند هنگام مرگ کلمه شهادتین را فراموش نمی کنند. وضو انسان را از دام گناه و ارتکاب به اشتباه محفوظ ایمن نگه می دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن