اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

بیانیۀ جامعه روحانیت و مدیران حوزه‌های علمیه اهل سنت شهرستان خواف

آوای سنت : در پی انتشار خطبه‌های جمعۀ اهل سنت آزادشهر و حواشی ایجادشده، جامعه روحانیت و مدیران حوزه‌های علمیه اهل سنت شهرستان خواف با صدور بیانیه‌ای توضیحاتی پیرامون این موضوع ارائه کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

باسمه تعالی
این روزها در فضای مجازی نسبت به سخنان مولانا محمدحسین گرگیچ – امام جمعه محترم اهل سنت شهر آزادشهر – که در مورخۀ ۱۹ آذرماه ۱۴۰۰ ایراد شده، تجزیه و تحلیل‌های مختلفی صورت می‌گیرد؛ بدین صورت که بعضی این‌گونه برداشت نموده‌اند که دیدگاه ایشان نسبت به اهل بیت پیامبر اکرم(ص)، جدای از عقیدۀ اهل سنت می‌باشد، ولی ما معتقدیم که از سخنان‌شان همانطور که خودشان گفته‌اند، سوءبرداشت شده و اصلاً قصد توهینی نبوده است.

محبت اهل بیت پیامبر(ص) به‌خصوص حضرت سیدنا امام حسین(رض)، یکی از مشترکات فریقین، و از اعتقادات اهل سنت می‌باشد؛ به‌گونه‌ای که ارادت به اهل بیت، در قلوب مردم اهل سنت مستحکم و استوار است و منهج و سیرت اهل بیت را چراغ راه خود قرار می‌دهند و هرگونه توهین به ساحت مقدس‌شان را حرام می‌دانند. و در واقع، اهل بیت پیامبر اکرم(ص)، نقطۀ عطف وحدت و اخوت شیعه و سنی می‌باشد.

لذا می‌طلبد که شیعه و سنی به‌خصوص فرهیختگان، وحدت و اخوت خود را حفظ نموده، و از هرگونه سخنانی که باعث اختلاف بین امت اسلامی شود اجتناب، تا مورد سوءاستفادۀ دشمنان اسلام قرار نگیرد.

توهین مولوی گرگیچ به اهل بیت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن