اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولانا ساداتی : جنگ غزه نقاب از چهره مدعیان حقوق بشر برداشت

آوای سنت: رئیس شورای عالی علمای سراوان، برداشته شدن نقاب از چهره مدعیان دروغین حقوق بشر را از پیامدهای مثبت جنگ در غزه عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید عبدالصمد ساداتی طی سخنانی، حمایت جامعه جهانی از در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی را سبب گرایش جوانان به اسلام، رجوع به مساجد، همدردی با فلسطینی های ساکن غرب و سایر مسلمانان خواند و گفت: ایمان و معنویت اهل غزه و مقاومت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، موج همبستگی جهانی با این ملت مظلوم وستمدیده را فوت بخشیده و دلیلی اشکار بر این واقعیت است که حقیقت اسلام از سوی اندیشمندان و اهل تفکر مورد تحقیق و بررسی گذاشته شده است. در چنین پهنایی دین مبین اسلام طبق وعده قرآن عظیم الشان به سمت فراگیر شدن پیش رفته و ذلت و خواری برای دشمنان خدا و رسول خواهد بود.

مولانا ساداتی، نگرانی شدید مقامات اروپایی را گسترش اسلام در قاره سبز طبق پیش بینی های بعمل آمده دانست و افزود: امروز بافت جمعیتی اروپا تحت تاثیر قرار جنگ در غزه می باشد و خصوصا کشتار کودکان از سوی رژیم غاصب خشم جهانی را بر علیه اشغالگران بر انگیخته است. به این جهت سران دول غربی سیاست اسلام هراسی را دنبال می کنند، اما توجیه هات شان در مسئله کودک کشی توسط دژخیمان صهیونیستی رنگ باخته است. آنچه در امتحان بزرگ غزه بیش از مسائل دیگر نمود پیدا کرد، برداشته شدن نقاب های دروغین از چهره واقعی مدعیان حقوق بشر، به اصطلاح مدافعان حقوق زن و کودک و حقیقت شخصیت کسانی است پیش از این خود را خادم دین معرفی می کردند.

اگرچه امروز صاحبان نفت و گاز، مردم مظلوم غزه را تنها رها کرده و حتی گذرگاه رفح را به اراده خود جهت کمک های بشر دوستانه باز نمی گذارند، اما به لطف الله در دین، ایمان، اعتقاد و مقاومت نیروهای حماس خللی وارد نیامد و این عزت و سرافرازی، موجب سربلندی امت می باشد.

رئیس شورای عالی علمای سراوان بیان کرد: سخن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم نیز بر پیروزی جهادگران دلالت دارد. آن حضرت می فرماید، گروهی رزمنده که مقاومت شان در مقابل سختی‌ ها به حق است. آنها کسانی هستند که در بیت المقدس و اطراف آن زندگی می کنند و اگر به به حال خود رها شده و یاری نبینند، زیان کار نمی شوند.

رود نیل در مصر جریان دارد، اما اهل غزه از تشنگی رنج می برند. منابع نفت و گاز دنیا تحت اختیار دولت های مسلمان است و در غزه به مراکز درمانی و آمبولانس ها سوخت نمی رسد. از مرز رفح آن مقدار مواد غذایی وارد می شود که اسرائیل اجازه دهد که این اوج شرم و ذلت دول اسلامی را می رساند.

مولانا ساداتی، غزه را به محل آزمون و خطای امت اسلامی تشبیه کرد و یادآور شد: دولت هایی که می توانستند در کنار مردم غزه باشند از یاری رسانی امتناع می ورزند.بی شک نصرت برای کسانی است که در حد توان به مقاومت اسلامی یاری می رسانند. ایمان و استقامت مردم غزه به الگوی جهانی تبدیل شده است. در فلسطین، خانه ها فرو می ریزند. در زیر تلی از آوارها، خانواده های زیادی کودکان شان را از دست می دهند، لیکن با سلاح ایمان و اعتقاد کامل چشم به درگاه متعال دارند و از قرآن یاری می جویند.

دنیا در شگفت است که این ایمان و عقیده از کجا سرچشمه می گیرد. به طور یقین این جماعت که توان شان را به نیابت از تمام امت گذاشته و با اسرائیل جنایتگار می جنگند، یاری خواهند شد. آگاه باشیم که اگر مقاومت تسلیم خواسته های اسرائیل می شد دیگر چیزی از غیرت مسلمانان باقی نمی ماند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن