اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

مولانا عثمانی:هدف دشمنان انحراف در افکار جوانان مسلمان است

آوای سنت: کارشناس و مدرس دارالعلوم مکی زاهدان هدف اصلی دشمنان دین را ایجاد انحراف در افکار و باورهای اسلامی مردم برشمرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالحکیم عثمانی در جلسه عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه های علمیه، بالاترین سرمایه، ثروت و قدرت انسان مومن از منظر قرآن کریم را تعلق و ارتباط با خدای متعال دانست و گفت: به هر میزان که ارتباط شخص مومن با خالق یکتا قوی و برجسته باشد بعنوان فردی که اندیشه بالا برخوردار است شناخته خواهد شد. اشخاصی که در ارتباطات و امور دنیوی خود را تنها و ضعیف می دانند برای همکلامی با باریتعالی چنین ضعف و تنهایی را احساس نخواهند کرد.

در دنیا کم نیستند افراد قدرتمندی که خود را برتر و بهتر از دیگران می دانند، لیکن بنده خداشناس از آنها واهمه به دل راه نمی دهد، زیرا توان قدرت های زمینی در حدی نیست که بشود با قدرت واحد یکتا سنجش و قیاس نمود.

مولانا عثمانی شناخت از خالق یکتا را بزرگترین سرمایه و امتیاز برای اهل ایمان دانست و افزود: ناتوان واقعی کسی است که ارتباط محدودی با خالق خود دارد. فاصله گرفتن مخلوق از خالق باعث گسسته شدن ارتباط معنوی شده و در نتیجه تنهایی به همراه می آورد. بدون شک بازگشت همه ما بسوی الله است و در حالیکه همه ما به این مسئله باور و یقین کامل داریم شایسته و عاقلانه نیست که از خدای خود فاصله بگیریم. تقویت ارتباط و انگیزه ایجاد تعلق مردم به باریتعالی هدف همه انبیا، دعوتگران، دینداران و اندیشمندان جهان اسلام بوده است، پس زندگی را تبدیل به لحظه های عفلت نکنیم. دشمنان از صدر اسلام تاکنون با کسب تجربه میدانی از منابع قدرت مسلمین اطلاع کافی به دست آورده و به رمز شکست ناپذیری و پیروزی امت برحق پی برده اند.

این کارشناس و مدرس دارالعلوم مکی زاهدان عنوان نمود: مصلحان دین با پشت کردن به دنیا و گذشتن از خوشی های زندگی رنج پیمودن راه های دور را به جان خریده و برایشان فرقی نمی کرد که محل ماموریت شان در یک منطقه سرد کوهستانی باشد و یا مسافت های طولانی را در بیابان های گرم و خشک برای رسیدن به قریه ها بپیمایند. تنها هدف آن مبلغین این بود که نگذارند فسادی که از سوی مخالفان دین تهدید می شد جوامع را به انحراف بکشاند. دعوتگران به آثار مخرب ضعف ایمان واقف بوده و هیچ شکی نداشتند که شیاطین و احزاب وابسته به ایشان لحظه ای بیکار نمی مانند. در کنار شیطان و ابلیس که دشمنان قسم خورده هستند از آسیب های یهود و نصارا نیز نباید بسادگی عبور کرد. سعی و تلاش اسلام ستیزان و کسانی که کینه قرآن را در دل دارند بر این است سایه غفلت و فحشا را در سرزمین های اسلامی بگسترانند.

مولانا عثمانی یادآور شد: سیطره قدرت های مستکبر و دست نشانده های آنها در صحنه های میدانی همیشه موقتی بوده است. هدف اصلی دشمنان هجوم بر مغزها، ایجاد انحراف در افکار و به کنترل در آوردن اراده مخاطبان است. زنجیره تلاش برای تغییر اندیشه و اعتقادات مسلمانان طی قرون متمادی نه تنها قطع نشده، بلکه با ابزار تهاجم فرهنگی و اعتقادی به اوج خودش نیز رسیده است.

دشمن می داند که با این ابزار ها می تواند حیای جوانان مسلمان که بخش مهمی از ایمان را شامل می شود به پایین ترین درجه تنزل بخشد. حیا یک انگیزه درونی است که انسان را از نزدیک شدن به حرام باز می دارد. حیا نقش ستون ایمان را ایفا می کند که با تخریب آن دین را به مخاطره می کشاند. وجود شبه افکنی نسبت به اصل دین و به سنت و تزلزل باورهای ایمانی نتایج خطرناکی به دنبال دارد که از جمله آن می توان به فروپاشی اخلاق اسلامی، نافرمانی فرزندان از پدران و زیر پا گذاشتن باورها اشاره کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن