اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولانا مسلمان : قرآن سند هدایت همه نسل هاست

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه تعلیم القرآن نشتیفان قرآن کریم را الگویی برای تمام جهانیان توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالغفور مسلمان در فرازی قرآن را سرلوحه همه زندگی ها دانست و گفت: باید با تلاوت کلام الهی مشکلات روحی را رفع کرد. مردم باید قدر علما خود را دانسته و با یکپارچگی و وحدت به طاعات و عبادات خود بپردازند. قرآن کلام الهی است که بر قلب خاتم‌النبیاء نازل شده و رهنما و پیشوای ما می باشد. همه نیاز‌های ما در این کتاب و سنت نبوی بیان شده است. قرآن همچنین بالاترین دستورات، بالاترین احکامات، بالاترین سعادت و بالاترین خوشبختی را نصیب ما می ‌کند.

مولانا مسلمان در انتقاد از وضعیت فعلی جوامع اسلامی اظهار داشت: امروز مسلمانان از این کلام الهی فاصله پیدا کرده و این مسئله باعث بغض و کینه و وجود انقلاب ‌های غیر اسلامی در دل ‌ها می‌شود. پس مسلمین باید متوجه قرآن شوند تا از این بلاها دوری حاصل کنند.

نبی اکرم صلی الله علیه وسلم به مدت سیزده سال در مکه مکرمه بر قلوب سران قریش که کفر و الحاد، شرک و بدعات بر وجود آنها وارد شده بود، سینه سپر کرد تا نور قرآن، نور سنت، نور شریعت را در قلوب آنها منور گرداند و امروز این کار بر عهده همه ما و به خصوص علما می باشد. کتب و صحف گذشته فقط برای همان دوره و زمان بود، اما قرآن برای جهانیان الگو قرار گرفته شده است.

مدیر حوزه علمیه تعلیم القرآن نشتیفان به نقل از کلام حق یادآور شد: آگاه باشید دل ها تنها با یاد خدا آرام می‌گیرد. بیاییم به یاد خدا باشیم و به احکامات باریتعالی را از جان و دل عمل کنیم. به قرآن و شریعت رجوع کنیم، خود را با دیگران یکسان بشماریم و دیگران را از خود بالاتر بدانیم. وقتی که از حکم و دستور خدا نام برده شود، آن قلبی که نور الهی در آن باشد به لرزه در می‌آید؛ چون عظمت خدا در آن قرار دارد. هنگامی انسان قرآن را تلاوت کند قلب، روح و بدن وی شارژ می‌شود. با تلاوت قرآن ایمان مسلمان ترقی پیدا کرده و قدرت و عظمت خدا در وجودش افزون میابد.

مولانا مسلمان، کاهش یقین به خدای متعال و سنت را نشانه ضعف ایمان دانست و متذکر شد: باید به قرآن و سنت چنگ زنیم تا دوباره ایمانان ترقی کند. به فرموده قرآن کسانی که نماز را برپا کرده و زکات را بدهند و منافق‌صفت نباشند، آنها مومن واقعی هستند. مقام مومنین واقعی بالا رفته و به عزت می رسند و کسانی که به مساجد، حوزه‌های علمیه و طلاب و علما کمک می‌کنند به آنها روزی و درجات زیاد عطا می گردد. به فرمایش امام حسن بصری (ره) تاخیر در توبه به دلیل جوانی، بازداشتن علما از امر به معروف و نه از منکر، نبود اخلاص در عمل، برجای نیاوردن شکر نعمت، شکایت از قضا و قدر الهی، عبرت نگرفتن از مرگ مردگان موجبات فساد و پیدایش سیاهی در قلب را فراهم می آورد که باید از همه این افعال به دور ماند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن