اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها
موضوعات داغ

مولانا چابهاری: اختلاف نظر علما در زمینه اعلام عید فطر یک مساله فقهی است

موازین شرعی به من اجازه اقامه نماز در روز جمعه را نداد

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت چابهار موضوع اختلاف نطر علما در اعلام روز عید فطر را یک مساله فقهی قلمداد کرد.
به گزارش آوای سنت و به نقل از پایگاه حفظ آثار و اندیشه های مولانا چابهاری، شیخ ‌الحدیث مولانا عبدالرحمن چابهاری در بخشی از بیانات عبد سعید فطر به تاریخ شنبه دوم اردیبهشت ماه، در خصوص اعلام عید سعید فطر گفت: درمورد این مسئله که برخی مناطق دیروز عید بوده و امروز اینجا عید است همه دنیا اینگونه بوده. خیلی‌ از کشورها دیروز عید کردند. عید رسمی ایران امروز بوده و پاکستان هم امروز عید کردند.
مولانا چابهاری افزود: این موضوع موضوعی فقهی است. برخی افراد به شر دامن می‌زنند. می‌شنوم که می‌گویند برخی در فضای مجازی من را دشنام می‌دهند. مرا دشنام می‌دهید بدهید، اما از سرانجام دشنام بترسید.
امام جمعه اهل سنت چابهار اظهار داشت: احتیاط کنید دشنام مسلمان گناهی بزرگ است. کسی دلش برای عید سوخته که چرا عیدش به تأخیر افتاده، پس چرا دشنام می‌دهد!
در خصوص موضوع من و مولانا عبدالحمید این موضوع ربطی به کسی ندارد. شب جمعه تا ساعت دو من با مولانا در ارتباط بودم. اینکه چه چیزی رد و بدل شد بماند. مولانا می‌دانند که به ایشان چه گفتم و ایشان برادرانه و محترمانه از من چه تقاضایی کردند نهایتاً دعای خیر کردیم خداحافظی کردیم.
امام جمعه اهل سنت چابهار یاد آور سد:: من گفتم موازین فقهی این اجازه را به من نمی‌دهند سخن شما را قبول کنم. این مربوط به عامه مردم نیست. آنهایی که دیروز را عید کردند مبارکشان باد. الله تعالی قبول کنند و هم آنهایی که امروز را عید کردند هم الله تعالی قبول کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن