اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولوی سعید فضل‌اللهی : هر علمی که بخاطر رضای خدا و خدمت به مردم و جامعه کسب شود دارای فضیلت است

آوای سنت : مولوی سعید فضل‌اللهی در مراسم نماز جمعه مسجد فاروق اعظم دلگان تاکید کرد :هر علمی که بخاطر رضای خدا و خدمت به مردم و جامعه کسب شود دارای فضیلت است.

به گزارش آوای سنت به نقل از جازموریان اکسپرس مولوی سعید فضل اللهی در مراسم نماز جمعه امروز(۲۴ مردادماه) مسجد فاروق اعظم دلگان با تلاوت آیه «هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ» به فضیلت علم و علم‌آموزی پرداخت و گفت:

الله تعالی در این آیه فضیلت اهل علم را بیان می‌کند. و می‌فرمایند: «آیا آنانی که می‌دانند و آنانی که نمی‌دانند برابرند؟» یقینا آنانی که دارای علم هستند و فهم و درک‌شان نسبت به کسانی که علم ندارند برتری دارند. الله تعالی در آیات زیادی به فضیلت علم و اهل علم می‌پردازد و همچنین در آیاتی زیادی مذمت جهل و نادانی را ذکر کرده است.

در مفاهیم اسلامی از علم به نور و از جهل و نادانی به عنوان تاریکی یاد شده است. علم نوری است در قلب که به فرد را در مسیر خداشناسی و بندگی خدا کمک می‌کند. در تمام ادیان به علم توصیه شده اما بیشترین تاکید و توصیه نسبت فضیلت علم و علم آموزی در دین مبین اسلام شده و در هیچ دین و آیینی به اندازه اسلام نسبت به علم اهمیت داده نشده است.

علم نسبت به هر چیز دارای فضیلت است و دانستن هر چیز از ندانستن آن بهتر است. و یقیناً بعضی علوم نسبت به بعضی دیگر فضیلت دارند و در کل هر علمی که در وجود فرد تقوا و خدا ترسی بیاورد و فرد بخاطر رضای الهی در جهت خدمت به مردم و جامعه آن علم را کسب کند مفید و دارای فضیلت است.

زمانی در فرد خدا ترسی بوجود می‌آید که خداشناسی در وجود فرد بیاید. و خداشناسی با تحصیل علم دین می‌آید. و وقتی هم سخن از علم دین می‌شود قرار نیست فرد باید مولوی و عالم دین باشد. هر شخص باید برای عمل به دین نسبت به مسائل و احکام دینی آگاهی داشته باشد، تا در مسیر بندگی خدا از آن بهره ببرد.

همواره علمای دین بوده‌اند و بعضی‌ نسبت به بعضی دیگر بیشتر علم داشته‌اند اما در خصوص فهم دین و عمل به دین همه مشترک هستند و همه در مسیر یادگیری دین و عمل به دین تلاش کنیم.

در آستانه بازگشایی مدارس دینی هستیم که به دلیل شیوع بیماری کرونا با تأخیر بازگشایی می‌شوند همچنین قرار است مدارس دولتی هم ۱۵ شهریور بازگشایی شوند. والدین بدانند که فرزندان در سن کودکی و نوجوانی نمی‌توانند خیر و صلاح خود را تشخیص دهند این وظیفه والدین است که در این مسیر تشخیص و خیر و صلاح به فرزندان خود کمک کنند. سعی شود نسبت به فراگیری علوم دینی و دنیوی فرزندان خود اهمیت داد شود و آنها را به فراگیری علم توصیه و تشویق کنید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن