اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

مولوی شکوری:انتخاب گزینه اصلح باعث بالندگی کشور می شود

آوای سنت: امام جمعه الفاروق مشهد دقت در انتخاب کاندیدای اصلح را باعث بالندگی جامعه عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، حافظ مصطفی شکوری امروز در گفتگو با خبرنگار ما برگزاری انتخابات امروز در کشور را انتخاب گزینه اصلح از میان کاندیداهای تایید صلاحیت شده و ورود به یک دوره نو به نفع مردم خواند و گفت: برخی عوام گمان می کنند رئیس دولت کسی است که بر صندلی قوه مجریه تکیه زده و بر کشور حکومت می کند، اما به عقیده بنده، مردم رئیس جمهور انتخاب می کنند تا با ظرفیت هایی که در اختیار دارد، بتواند مشکلات را از روی دوش مردم بردارد.

وی در این باره افزود: مهمترین افتخار برای رئیس جمهور آینده این است که بتواند در پایان دوره چهارساله نمره قبولی بگیرد. چه بسا بودند مسئولینی که به پست های مهم رسیدند، اما در امر خدمت به مردم توانمندی لازم را نداشتند و نتوانستند تغییر مثبتی در جامعه به وجود آورند. رئیس جمهور نباید طالب قدرت و مقام باشد، زیرا روزها به سرعت می گذرند و در این میان نام کسی در جامعه ماندگار می ماند که از همه توانش برای بهبود شرایط استفاده کند.

مولوی شکوری عدم نبود شناخت مردم از کاندیداها را یکی دیگر از آسیب های انتخابات دانست و اظهار داشت: نوشتن رای روی برگه بدون شناخت داشتن از کاندیدا، جامعه را یک گام به عقب بر می گرداند. با صرفا دادن رای مشکلی از ما کم نمی شود. مشارکت زمانی نتیجه می دهد که در انتخاب خود دقت کافی داشته باشیم. در گذشته امکانات برای شناخت کاندیداها محدود بود، اما امروز با وجود رسانه ها، اطلاعات مفیدی در دسترس مخاطبین قرار دارد.‌

هر یک رای که به داخل صندوق انداخته می شود، مهم و اثربخش خواهد بود.

امام جمعه مسجد جامع اهل سنت الفاروق مشهد تاریخ امت های گذشته را پر از آزمون و خطا برشمرد و عنوان نمود: همیشه عده ای انسان جاهل در جوامع هستند که دیگران را برای رسیدن به منافع شخصی خود به انتخابات دعوت می کنند. در انتخابات رای دهنده برتر و غیر برتر وجود ندارد. هر شخصی که بتواند از جایگاهش مردم را تشویق به مشارکت کند، در واقع به وظیفه شرعی خود عمل کرده است. رای را نباید به خاطر وابستگی های فردی و یا قومی و قبیله ای به صندوق انداخت.

ممکن است یک فرد در شغلی که دارد، موفق باشد، اما این مسئله دلیل نمی شود که وی بتواند در یک محیط اجتماعی مانند شورا و یا در راس بالاتر خدمت نماید.

هیچگاه اعتقادات خود را در مورد یک کاندیدا را به دیگران تحمیل نکرده و مردم را وادار به دادن رای به شخص مورد نظر خود نکنیم.

مولوی شکوری متذکر شد: شنیده می شود برخی کاندیداها تشکیل لیست داده و از مردم می خواهند تا به آنها رآی بدهند. این کار نتیجه بخش نیست و کمکی به کار نمی کند. هر حرکتی که به نفع شخص باشد و یا هر گروهی که بدون مشخص کردن اهداف خود لیست منتشر کنند در خدمت مردم نخواهند بود. دردها و مشکلات جامعه مشخص هستند و مردم از منتخب خود می خواهند تا سخنوری را کوتاه کرده و بیشتر به ترمیم مشکلات و آسیب ها برسد.

این عالم اهل سنت تاکید ورزید: اولین خدمتی که از دولت آینده انتظار می رود، واکسینه کردن ملت در کوتاه مدت می باشد. مدت زیادی است که دانش آموزان نتوانستند به درس و مشق خود برسند. مردم در این زمان و در زمان گذشته بارها وفاداری شان را به نظام ثابت کرده و در پای صندوق‌های حاضر بوده اند. اکنون نوبت منتخبین شورا و منتخب دولت است که شور و نشاط را به جامعه تزریق کنند.‌

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن