اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولوی عبداللهی:مسئولان برای گرانی ها چاره اندیشی کنند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت اسدیه ضمن تاکید بر پرهیز از دامن زدن به مسائل اختلافی خواستار چاره اندیشی مسئولین در رفع مشکلات موجود شد.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید احمد عبداللهی در سخنرانی پیش از نماز جمعه مسجد جامع اهل سنت اسدیه در جمع نمازگزاران با اشاره به گرانی های سرسام آور اخیر در کشور گفت: محبوب ترین فرد نزد خداوند کسی است که به بندگان خدا خدمت کند. مسئولین به فکر چاره باشند. رئیس‌جمهور و هیئت دولت باید فکری بکنند و نگذارند قیمت‌ها به طور افسار گسیخته بالا رود. گرانی ها امان مردم را بریده است. لازم است که مسئولین اقدام عاجل، مفید و موثری انجام دهند تا اوضاع بهبود یابد.

وی الگو برداری از طریقه زمامداری انبیاء را بهترین راه برون رفت از بحران معیشتی دانست و اظهار داشت: زمانی حضرت یوسف که مسئولیت اجرایی مردم مصر را به عهده گرفت لحظه‌ای امان و قرار نداشت. در زمان قحطی، گندم را در بین مردم توزیع کرد و خودش هم مانند مردم فقط یک وعده غذا می خورد تا از شرایط آنان مطلع شده و به درک بهتری از شرایط جامعه برسد.

مولانا عبداللهی در ادامه سخنانش به تشریح شخصیت والای بانوی بزرگوار دو عالم حضرت فاطمه سلام الله پرداخت و افزود: تمام مسلمانان دنیا قائل به عظمت و بزرگی ایشان می باشند. هیچ‌ کس نمی‌تواند نام خود را مسلمان بگذارد و نسبت به حضرت فاطمه سلام الله اسائه ادب کند. حضرت فاطمه بهترین دختر پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم است. نبی امت درباره آن بزرگ بانو فرمایش می دارد، فاطمه پاره تن من است.
باید ببینیم حضرت فاطمه مادر، همسر و دختر چه کسانی است؟ ایشان در دوران دعوت اسلامی که قریش با قساوت قلب با پدر بزرگوارش رفتار می کردند در کنار پیامبر بود و از آن حضرت و دین دفاع می کرد، لذا رسول گرامی اسلام، حضرت فاطمه را «ام ابیها» نامید.

امام جمعه اسدیه پرهیز از مسائل اختلافی را لازمه تقویت وحدت در جامعه اسلامی خواند و یادآور شد: ما باید همواره به فکر اتحاد و انسجام اقوام، بین مذاهب و ملت‌ ها باشیم. در نهم دی ماه سال هشتاد و هشت مردم برای حمایت از نظام از همه اقوام، مذاهب و سلیقه ها به میدان آمدند. امروز آن اتحاد و انسجام را باید حفظ کرد. این که بخواهیم روی مسائل اختلافی مانور دهیم، نه شخصیت حضرت فاطمه را بالا می برد، نه به اسلام و دین نصرت می بخشد و نه به اتحاد و انسجام امت اسلامی کمک می کند.

مدیریت حوزه علمیه اسدیه تصریح کرد: عقاید هر کس برای خودش محترم است. در عصر کنونی اسلام نیاز بیشتری به وحدت و اتحاد بین امت دارد. یکی از راهکارهای ایجاد وحدت این است که مسائل اختلافی را کنار بگذاریم. وحدت را باید در عمل نشان بدهیم. شخصیت حضرت فاطمه سلام الله اشتراک همه ما است. بسیاری اهل سنت نام نوزدان دختر خود را فاطمه می گذارند که این نشانه احترام به ایشان است. تندروی چه از سوی شیعه و چه سنی محکوم است و افراد تندرو مصلحت جامعه را در نظر نمی گیرند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن