اهل سنت ایرانعمومی

مولوی مجیدی:عمل به قرآن و فرامین الهی زمینه ساز برقراری امنیت در جامعه

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه نشتیفان برقراری امنیت کامل در کشور را مستلزم پایندی به نماز و فرامین قرآن کریم دانست.

به گزارش آوای سنت، مولوی ابراهیم مجیدی امنیت، آرامش و محبت را نیاز همه بشر از زمان آدم علیه السلام خواند و گفت: برکت در رزق و روزی و عاقبت نیک در بعد از موت خواسته هر انسانی است که ایمان به معاد دارد. حدیث نبوی فرمایش می دارد، هر کسی که در سلام کردن، ادا کردن نماز در مسجد و در امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ورزد، خدای متعال کفایت رزق و روزی او را کرده و در دنیا و آخرت کامیاب می‌شود.

سلام کردن، خواندن نماز در مسجد، امر به معروف و نهی از منکر فرد را در نزد خلق محبوب می کند، پس به هر کسی که می ‌شناسید یا نمی ‌شناسید سلام کنید.

مولوی مجیدی افزود: مسجد برای نماز خواندن مرد است؛ اما برای آگاهی و آشنایی فرزندان می‌توان نماز‌های سنت و نفل را در خانه بر جای آورد. یک مرد باید نماز فرض را در مسجد ادا کند. هنگامی که از جهنمیان سوال می ‌شود که چه چیزی شما را در آتش انداخت، پاسخ می دهند، ما از جمله نماز گزاران نبودیم. رسول گرامی اسلام درباره فضیلت نماز جماعت مسجد فرمایش می دارد، هر قدمی که به سمت مسجد بر می‌دارید، یک نیکی در اعمال نوشته شده، یک خطا معاف و یک درجه به درجات انسان منظور خواهد شد و همه این ها سبب خیر، برکت و رحمت است.

مدرس حوزه علمیه نشتیفان پایبندی صحابه رضی الله عنهم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را دلیل فتوحات و پیروزی های متعدد در صدر اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: هنگامی که تقوا و ایمان شخص قوی باشد، دستورات الهی را انجام می دهد. قرآن می گوید، کسانی که ایمان آوردند و ایمان خود را با شرک و ظلم مخلوط نکردند برای این گروه امنیت است و ایشان هدایت شده‌اند، بنابراین اگر ایمان باشد، امنیت و آرامش هم برقرار خواهد بود.

خدا را شکر که در کشور ما شرایط امنیت برقرار است و ما مردم از امنیت کامل برخوردار می باشند. این نعمت را باریتعالی به ما داده است. لذا عامل اصلی پیدایش امنیت، حکومت نیستند و همچنین حکومت ها در مختل شدن امنیت نقشی ندارند، چرا که بنا به فرمایش نبی مکرم، اگر اعمال خوب باشد، فرمانروایان هم رحم خواهند کرد و اگر اعمال به بد تبدیل شوند فرمانروایان نیز به بدی رفتار خواهند کرد.

مولوی مجیدی تاکید نمود: ایمان یعنی دینداری و دینداری یعنی اطاعت از خدا و رسول خدا است. اگر از پیامبر اطاعت کردیم هدایت کامل با را قلب حاصل می کنیم. هر حالی که به ما دست می دهد از طرف خدا است، اگر اخیرا گرانی‌ پیش آمده و تا حدودی امنیت و آرامش از قلوب سرپرستان خانواده سلب شده است، باید به سوی الله مراجعه کرد، زیرا هر مشکلی به اراده حضرت حق آسان می شود. همه ما در جایگاه خود مسئولیت هایی را به عهده داریم. دنیا فقط برای کسب و کار نیست، بلکه برای انجام احکامات و دستورات الهی نیز خلق شده و غفلت را برنمی تابد.

حضرت علی رضی الله عنه در اینباره می فرماید، بازار مسلمانان مانند مساجد آنها است؛ همانطور که انسان در مسجد خطا نمی‌کند، در بازار هم نباید به سمت خطا برود.

این عالم اهل سنت متذکر شد: اگر انسان در مجالس لهو و لعب شرکت کند قرآن از قلب، حافظه و حتی از خانه اش دور شده و و به فراموشی می‌رود. کسانی که روزانه چندین ساعت در فضای مجازی به لهو و لعب می‌گذراند در حقیقت از قرآن دور هستند و این اثر بد نتیجه زندگی در غفلت خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن