اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولوی منصوری:انتقاد از ترویج بی بندوباری به بهانه آزادی در جامعه اسلامی

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه احناف خواف، افزایش بی بندو باری و ترویج فساد به بهانه آزادی را از دلایل عقب ماندگی دنیای اسلامی از گذشته درخشان خود یاد کرد.

به گزارش آوای سنت مولوی گل محمد منصوری، موثرترین روش دشمنان دیرینه و قسم خورده در تضعیف دین الهام بخش دین وحدت بخش را بکار بردن روش های مختلف نیرنگ و فریب جهت اغفال قشر جوان و نوجوان مسلمان خواند و گفـت: والدین نقش مهمی را در آگاهی بخشی به فرزندان و نونهالان خود از نقشه‌های شوم یهود و نصاری دارند و به ایشان باید بدانند که چه خوابی برایشان دیده شده است. دشمن سرمایه قابل توجهی را برای ضربه زدن بر وحدت و پیکر امت بکار گرفته و از طریق اشاعه‌ فحشاء، بی ‌بند و باری به نام آزادی و ترویج اعتیاد تلاش می‌کند غیرت و شجاعت را از نسل جوان ما بگیرد. یهود و نصاری با این کار در حقیقت بنیان و نطام خانواده را هدف قرار داده اند.

مولوی منصوری، شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان را ابزار رسانه ای دشمن برای ضربه زدن به پیکره دین دانست و افزود: تاریخ به ما می گوید که آنها در خلیج بالکان، در اسپانیا و در الجزایر چه جنایاتی را رقم زدند و دلیلش دوری از اصل دین و گرایش به فساد به بهانه آزادی بود. آنها مردم را نسبت به مفاهیم دین و اهل علم و علمای تراز اول و رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم بدگمان می‌کنند. نقشه ای که موثر واقع شده است. اینترنت و فضای مجازی اقصی نقاط دنیا را در سریع ترین زمان به هم وصل کرده و باعث تسهیل در کارها می شود، اما خطراتی جبران ناپذیر برای دانش آموزان دارد و افکار آنها را ساعت ‌ها در دنیایی ناشناخته و پرتنش مشغول می دارد. لذا باید به تربیت اسلامی نسل در حال رشد بیش از مواقع دیگر توجه صورت بگیرد.

مدرس حوزه علمیه احناف خواف اظهار داشت: دشمن راهکارهایی را در پیش گرفته است که ضمن کم هزینه بودن، قدرت مقابله را از ما بگیرد. وقتی غیرت دینی در یک کشور اسلامی با انواع و اقسام ترفندها به چالش کشده شود مطمئنا شبهه افکنی در مفاهیم دینی و اعتقادی راحت تر خواهد بود. پس باید مراقب باشیم تا آسان اسیر دشمن نشویم. بی دینی در غرب بیداد می کند و آمار خودکشی در اروپا نگران کننده شده است. سبک زندگی غربی با امورات دینی در تضاد می باشد. آنها در میادین نظامی از مسلمان ها شکست خورده و اسلام را بزرگترین مانع در مسیر چپاول منابع کشورهای فاقد قدرت دفاع نظامی می دانند. بدین جهت نیز دست به حیله زده غیرت ما را هدف قرار داده اند.

مولوی منصوری برنامه ریزی در برابر توطئه های دشمن را وظیفه کنونی همه آحاد مسلمان توصیف کرد و عنوان نمود: قرآن کریم فرمایش می دارد، به سمت دشمن تمایل و گرایش نداشته باشید که اگر گرایش پیدا کردید، خداوند شما را به عذاب خود گرفتار می‌کند.
بر این اساس قرآن حیله های دشمن را با توصیه‌های خود خنثی کرده است. اروپاییان، خدایی را برای مردم معرفی می‌کنند که برای نجات بشر دستور به خود کشی می‌دهد. خدایی که با علم مخالفت ورزیده و با نیوتن و گالیله و دیگر دانشمدان دشمنی دارد. اسلام چنین مکتبی را دنبال نمی کند. آیات اولیه‌ قرآن که بر نبی مکرم نازل شد، ایشان را دعوت به مطالعه، تدبر و فراگیری علم می کند. قرآن به قلم و عظمت آن قسم می‌خورد. اسلام به پیروانش سفارش می کند که از علم، تکنولوژی و اختراعات جدید عقب نمانند. در روزگاری نه چندان دور مسلمانان یکه تاز علم بودند و اروپاییان را پشت سر داشتند، ولی امروز ما عقب مانده ایم و اروپاییان نقش اول را بازی می کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن