اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولوی مومن: قرآن کتاب جامع هدایت است

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه احناف خواف اجرای همه دستورات و فرامین الهی را کمال دین دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا گل محمد مؤمن با استناد به آیه قرآن کریم در اجرای دستورات و اوامر دینی گفت: خطاب قرار داده شدن مومنین نوید و تاج کرامتی است که باید تلاش کنیم تا از جمله افراد با ایمان باشیم. خداوند ما را به دقت نظر دعوت می کند، پس نباید هیچ آیین و برنامه ای را در اسلام داخل نماییم. مسلمان باید آن قدر به اسلام و قرآن پایبندی نشان داده و نسبت به آن یقین داشته باشد و همچنین خود را به هیچ کتاب و برنامه دیگری نیازمند نداند.

مولوی مؤمن در ادامه عنوان نمود: حضرت عبدالله بن سلام از علماء یهود بود که مسلمان شد. ایشان خطاب به پیامبر اسلام عرض کرد، ما اسلام را پذیرفتیم، اما در آیین یهود، شنبه را روزی مقدس می دانیم و همچنین از نوشیدن شیر شتر منع شدیم، اگر اجازه بفرمایید تعظیم شنبه را به جا آوریم. در اینجا آیه نازل شد که مفهوم آن اجرای تعلیمات و دستورات اسلامی به صورت کامل بود.

اسلام صرفاً فقط در عبادت خلاصه نمی شود. دین در معاملات، اخلاقیات، معاشرات، طلاق و نکاح، آداب اجتماعی، عبادات و … نمود پیدا می کند. اسلام برای همه اقشار جامعه چه عالم، کشاورز، معلم یا چوپان و هر قشر دیگری لازم است. الحمدلله نزدیک به دو میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد، اما چند درصد به طور کامل در داخل اسلام قرار دارند؟

مدرس حوزه دینی احناف خواف دین اسلام دین فراگیر و جهان شمول خواند و افزود: اسلام ما را موظف به ادای زکات و احترام به والدین می داند. آیا در این بخش از اسلام هم موفق و عامل بوده و هستیم؟ خود صرفاً منحصر به عبادت نکنیم، حقوق خویشاوندان، حقوق همسایگان، حق مسکین، حق همسفر، حق همکار و زیر دستان هم از جمله احکامات اسلام می باشد.

مسلمان باید اعتقاد قلبی داشته باشد که اسلام رسول الله و قرآن بهترین و کامل ترین هستند و با وجود آنها نیاز به هیچ برنامه دیگری ندارد. متاسفانه دشمن از کامل نشدن مسلمانان سو استفاده می کند و جوانان ما را فریب می دهد.

مولوی مومن متذکر شد: جوان مسلمان نمی داند که به جز اسلام هیچ یک از جوامع جهانی برای رسیدگی به حق کارگر و ضعفاء و ایتام و فقراء برنامه ندارند. نمونه کامل ایمان در بین صحابه رضی الله عنهم خلیفه دوم مسلمین حضرت عمر بن خطاب می باشد. حضرت عمر رضی الله عنه انسانی کاملاً عادل، اهل عبادت و رسیدگی به امور زیر دستان بود و بهترین حکومت را در جهان داشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن