اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

نقش راهبردی بانوان در بازآفرینی تمدن اسلامی

آوای سنت: مدیر مدرسه دینی اهل سنت ام الابرار آق قلا، نقش زنان مسلمان در بازآفرینی تمدن اسلامی را مهم خواند.

به گزارش آوای سنت، خانم آسیه میرزاعلی در سخنرانی اولین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی در گرگان با بیان این مطلب که حادثه اخیر تروریستی در کرمان، قلب مسلمین را به درد آورده است، گفت: در سوی دیگری از جهان اسلام و در خاک ملتی مظلوم و ستمدیده، رژیم صفاک و جنایتکار اسرائیل با استفاده از سلاح های ممنوع که غربی ها آنها را در اختیار نظامیان صهیونیستی می گذارند، هزاران نفر اعم از زنان و کودکان را به شهادت رسانده و حریم مقدس مسجدالاقصی را مورد تعرض قرار می دهد.

رژیم صهیونیستی عالم گیر شدن فتنه ها را از اهداف دیگر خود قرار داده و از هیچ جنایت و خیانتی فروگذار نکرده است. امروز دنیای اسلام شرایط خاصی را از سر می گذراند و جریانات ضد دینی و استکبار جهانی به منظور تضعیف جایگاه مسلمانان، توطئه های خبیثانه ای را بر علیه فرهنگ و تمدن غنی اسلام برنامه ریزی کرده اند.

خانم میرزاعلی، تقویت جریانات و اندیشه های افراطی، بی بند و باری و ایجاد تفرقه با هدف اسلامی هراسی را از تلاش های دشمن بر علیه امت مسلمان خواند و افزود: امروز به هیچ وجه نمی توان مالکیت یهودیان بر بزرگترین شرکت های سهامدار هالیوود را تصادفی قلمداد کرد، چرا که مالکیت این شرکت ها بخشی مهم و استراتژیک از دسیسه صهیونیسم برای کنترل افکار عمومی و شستشوی مغزی ملت می باشد. لکه دار ساختن حیثیت دیگران ساده ترین تخصص این گروه حرفه ای با اهداف ضد بشری است، پس فراموش نکنیم که دشمنان اسلام در کار خود بسیار و باهوش بوده و به طور نامحسوسی، ایمان، عقیده و باور را در وجود امت کمرنگ می سازند.

مدیر مدرسه دینی اهل سنت ام الابرار آق قلا در این خصوص اظهار داشت: تزریق عقاید و باورهای غیر اسلامی در میان اقشار مختلف مسلمان طرح های بعدی دشمن برای به انحراف کشیدن و دور کردن امت از چشمه نور ذات لایزال می باشد. امروز برخی از والدین مسلمان از تغییر رفتار در فرزندان شان متعجب هستند. برای مقابله با این هجمه ها وحدت و انسجام ملی لازم است.

ترویج فرهنگ وحدت و همزستی مذاهب مبتنی بر آداب اسلامی جزو خواسته ها، مطالبات و اهداف پیروان رسول خدا به حساب می آید. همچنین می بایست در دستیابی به فرهنگ تسامح، مدارا و سعه صدر و پرهیز از هرگونه توهین و حرمت شکنی کوشش نموده و قله های اهداف عالی را در نوردیم. ناگفته پیدا است که تحقیر، زمینه جهالت و لجاجت را فراهم ساخته و در نقطه مقابل تعامل و مدارا، عزت و سربلندی به همراه می آورد.

آسیه میرزاعلی با بیان این مطلب که زن مسلمان باید در بازآفرینی تمدن اسلامی و بازآفرینی سبک زندگی اسلامی نقش مهمی را ایفا نمایند، تاکید کرد: دشمنان اسلام توان خود را صرف متزلزل کردن اعتقاد و ارزش های اصیل دختران، زنان و مادران ما می کنند. تغییر فرهنگ زنان باعث تغییر فرهنگ مجموعه یک جامعه خواهد شد. بسیاری از مشکلات خانواده های مسلمان در عصر حاضر ناشی از موفقیت دشمن در دستیابی به اهدافش است. بررسی و موقعیت ممتاز زنان صدر اسلام نشان می دهد که آنان برای رسیدن و به تمدن و سبک زندگی اسلامی دوشادوش رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و اصحاب رضی الله عنهم اجمعین در امور سیاسی و اقتصادی و همچنین امور دفاعی با حفظ کرامت انسانی و عفت و پاکدامنی خودشان شرکت فعال داشتند.

در طول تاریخ زنان شرقی و غربی تغییرات زیادی در جوامع شان به وجود آورده اند، اما زنان انسان ساز در مکتب اسلامی رشد و پرورش یافتند. جنسیت و انسانیت زنان شرقی و غربی بر شخصیت آنها غلبه دارد و زنان اسلامی زمانی می توانند در بازآفرینی تمدن اسلامی نقش ایفا نمایند که به شناخت شخصیت زن دست پیدا کرده باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن