اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

نگاه غرب به زنان ابزاری است

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد هدف مروجان غربی را سواستفاده از زن به عنوان یک کالای تجاری دانست.

به گزارش آوای سنت، مفتی حسان فاضلی در سخنانی با تاکید بر مسئله حجاب بعنوان یک ارزش اسلامی، قرآن کریم را کتاب راهنمای بشر برای ایمن ماندن از مفاسد اجتماعی، اخلاقی و ناموسی خواند و گفت:
در حفظ شرف و صیانت از زن مستثنی و غیر مستثنی وجود ندارد و همه امت و حتی اهل بیت نبی مکرم اسلام نیز که مادران امت شناخته می شوند خارج از چارچوب و فرامین عمل نمی کردند. آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم حجاب شرعی را ابتدا از همسران مکرم خود شروع کرد. سپس به دختران بزرگوارش سفارش نمود و در نهایت به امت انتقال داد. مفهوم قضیه این است که هرگاه اگر می خواهیم اصلاحی را در جامعه به وجود بیاوریم آن را در قدم اول باید از خانه خود شروع کنیم.

مفتی فاضلی با تاکید بر این مطلب که عاملان رعایت حجاب اسلامی کمتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند، افزود:
بسیاری خطرات ناشی از پوشش نامناسب دختران و زنان جامعه را تهدید می کنند. متاسفانه گاها می بینیم که دختری در مکان بیرونی و یا در گوشه ای دیگر مادری از یک خانواده مسلمان قربانی خشونت و تهاجم به همین دلیل می شوند. برخی بشدت علاقه دارند تا فرهنگ واراداتی غربی و جوامع غیر مسلمان را در داخل تبلیغ کنند. فرهنگی که هیچ اصالت تاریخی، قومی و دینی با اعتقادات مردم کشور ما ندارد. غربی ها زنان و مردان را در نوع انتخاب پوشش برابر می دانند. مروجان فرهنگ های مبتذل، آزادی زن را بهانه قرار داده و از بانوان به عنوان یک کالای تجاری استفاده می کنند. قرآن عظیم الشان برای دوری ماندن از آسیب ها در آیات متعددی به این موضوع پرداخته و نسبت به مسئولیت آن تذکر می دهد.

مدرس حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد در ادامه اظهار داشت:
اختلاط بین زن و مرد و خلوت کردن ها ارمغان تبلیغات بیگانه به منظور بی حجاب و بی عفت کردن زنان برای مقاصد شهوانی است. طرحان این گونه برنامه های تبلیغاتی آزادی زن را تنها برای سوءاستفاده از آنها می خواهند. در دورهمی های فامیلی و وصلت های خویشاوندی باید مراقب رفتار و حالات خود باشیم. زن در تعاریف اسلامی به تنهایی یک مدرسه تعلیم و تربیت شناخته می شود.

وقتی در محیط خانواده تربیت اسلامی حاکم شود مطمئنا جامعه آینده پویا، آسیب ناپذیر و با نشاط خواهد بود. یکی دیگر از منکرات از نگاه قرآن پرهیز نزدیکی به زنا است. حفاظت از چشم و اجتناب از نگاه مسموم مانعی در برابر مقدمات و اسباب گناه بشمار می رود . نگاه به نامحرم سرچشمه انجام گناه می باشد و هر نگاهی را نباید گذار دانست. تامادامی که از چشم حفاظت صورت نگیرد، شرمگاه انسان نیز حفظ نخواهد ماند. چشم کمین گاه شیطان است و تمامی فتنه ها با نگاه کردن اتفاق می افتند. کسی که مواظب نگاهش نباشد به سوی کمال نخواهد رفت. چشم یک نعمت بسیار ارزشمند الهی است. هر چشمی که در دنیا به خاطر باریتعالی اشک بریزد و برای ترس از الله از نامحرم رو برگرداند. در روز قیامت ترس عذاب نخواهد داشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن