اهل سنت ایرانعمومی

هدف از تبلیغ بی حجابی از بین بردن بنیان دین است

آوای سنت: امام جمعه مشهد ریزه هدف دشمن از ترویج بی حجابی را نابودی بنیان خانواده های مسلمان توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت: مولانا عبدالکریم علی ‌بائی در سخنانی عفاف و حجاب نه تنها برای زنان، بلکه برای مردان هم دارای اهمیت خاص دانست و گفت: چشم و شرمگاه دو عضو هستند که در اسلام به حفاظت از آنها تاکید بسیار شده است. امروز متاسفانه دشمن در این زمینه پیشرفت کرده، اما ما نباید ارزش ها با بی بند و باری و بی عفتی را ازبین ببریم. حجاب یک ارزش است و ممنوعیت به حساب نمی آید.

اگر حجاب نباشد امنیت فردی و اجتماعی دچار مخاطره خواهد شد. در نتیجه فعالیت های ضد اسلامی معاندین گرایش جامعه به سمت و سوی بی اخلاقی می باشد. هرگز فراموش نکنیم که هدف اصلی دشمن از تبلیغات در جهت ترویج بی حجابی نابودی بنیان خانواده است.

مولانا علی بائی با اشاره به آیه “و لاتطغوا” عدم طغیان و سرکشی و زیاده روی را لازمه اصلاح فردی و اجتماعی خواند و افزود: دین اسلام دین میانه‌ رو و خالی از افراط و تفریط است. در عبادت، اخلاق و تربیت اولاد و یا در مباحث اجتماعی افراط و تفریط و اجبار جایگاهی ندارند، بلکه باید با فرهنگ سازی صحیح، رفتار درست را در خانواده و جامعه نهادینه کرد.

عدم خروج از حدود دین و شریعت به انسان در صراط مستقیم جهت می بخشد. این افراط گرایی به ضرر اسلام و مسلمین است، زیرا از سوی دیگر گروهک های مختلف دست نشانده کشورهای غربی قتل و آدم کشی را شیوه امت معرفی کرده و باعث بدنامی و نمایش چهره ای خشن از جهان اسلام در سراسر دنیا می شوند.

اقامه نماز برای اصلاح انسان و جامعه است. اگر نماز ما صحیح و همراه با اخلاص صورت بگیرد، قطعا باعث اصلاح فرد و جامعه خواهد شد. متاسفانه بسیاری افراد از نماز فرار می‌کنند. از اطرافیان و مردم دیگر شرم داریم، ولی از خدایی که ما را خلق کرده است، شرم و حیا نشان نمی دهیم!

امام جمعه مشهد ریزه تاکید نمود: وقتی انسان در مسیر صحیح قرار گرفته و دستورات دینی را تبیین کند با نامهری‌ ها و مشکلات فراوانی روبرو می ‌شود و به همین دلیل است که خدای واحد به پیامبر دستور به صبر داده و فرمایش می دارد، همراهی من با صابرین است و انسان های صابر اجر و مزد بی ‌پایان می گیرند. استقامت در ارشاد و تبلیغ دین، مبارزه با فساد و منکرات، انجام وظایف و فرایض از مشخصات انبیاء و اولیاء الله بود. این استقامت و پایبندی نه برای خوشایند مردم، بلکه باید به خاطر کسب رضای الهی انجام می گرفت.

مولوی علی بائی، قرآن و سنت پیامبر را دو عامل برای رستگاری و موفقیت انسان و راه برون رفت از مشکلات و معضلات کنونی دانست و عنوان کرد: دوری از این دو اصل انسان را به بی‌راهه کشانده و مشکلات، بدبختی‌ها، خرافات و بدعات را وارد زندگی می کند.

دستورات نبی مکرم باید برای ما فصل الخطاب باشد. قرآن کریم نیز در سوره صف مومنین را خطاب قرار داده و به آنها درباره عمل نکردن به گفته هایشان تذکر می دهد. امروز چه شده است که برای هر کار دنیوی وقت تعیین کرده و برنامه ریزی می کنیم، اما برای نماز وقت نداریم! چطور می توان از آفریننده توقع بهترین ها را داشت در حالیکه خود بهترین نیستیم!

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن