اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

همانا جایگاه تقوا در قلب انسان ها نهفته است

آوای سنت : شیخ ناصر صمدی خطیب نماز جمعه اهل سنت شهر شیراز در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه اگر الگوی حرکتی ما بر اساس دستورات و سخنان خداوند متعال باشد فلاح و رستگاری در دنیا و آخرت در انتظار ما خواهد بود گفت: انسان باید در ابتدا به خود رجوع کند زیرا جایگاه تقوا قلب انسان خواهد بود. اگر قلب انسان سالم باشد جایگاه انسان والا خواهد بود و خداوند نیز به وی توجه خواهد کرد.

ایشان ادامه داد: خداوند متعال به صورت و جسد انسان برای محاسبه اعمال او نگاه نخواهد کرد بلکه قلب او را معیار قرار خواهد داد. البته نیت ما در کارهای خیر بسیار مهم است که به چه نیتی کارها را صورت میدهیم.

شیخ ناصر صمدی با اظهار اینکه در قرآن کریم به حقوق والدین نیز اشاره شده است افزود: اگر ما عمر خود را برای والدین هزینه کنیم باز هم در مقابل زحمات آنها کاری صورت نداده ایم. در سوره احقاف در مورد والدین بیان شده که خداوند به ما توصیه کرده است نسبت به پدر و مادر به خوبی رفتار کنیم.

خطیب نماز جمعه اهل سنت شهر شیراز با ابراز اینکه در سوره مبارکه اسرا اشاره شده بعد از عبادت خداوند متعال مشهورترین فعلی که باید انسان صورت دهد خدمت به پدر و مادر است گفت: خدمت به والدین در مرحله دوم عبادات قرار می گیرد همانطور که بعد از شرک به خداوند سنگین ترین گناه عاق و نفرین والدین می باشد. حتی شکرگزاری خداوند در کنار شکرگزاری والدین توصیه شده است.

ایشان در پایان عنوان نمود: داستان ها و روایت های مختلفی در قرآن و توسط بزرگان در خصوص نتایج و عاقبت به خیری از باب احترام به والدین بیان شده است. حتی بر فرزند است که به پدر و مادر خود نفقه بدهند. انسان ها در آخرت حسرت روزی را خواهند خورد که نتوانستند به پدر و مادر خود بیشتر خدمت کنند. پیامبراکرم(ص) در سخنی فرمودند انسان عملش با سه چیز ثبت می شود: اول علم نافه دوم فرزند صالح و سوم زبان و عمل خیر است. شاید نتوان بخاطر مسائل مادی بنائی را ایجاد کرد اما می توان با کلام خیر عامل کار خیری شویم. اگر کار خیری صورت دهیم می تواند نقش صدقه برای پدر و مادر ما نیز داشته باشد و برای آنها حسنه حساب گردد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن