اهل سنت ایرانعمومی

هموطنان ممنوعیت سفر به کردستان را رعایت کنند

دکتر فرشادان:عبور از این شرایط محتاج همدلی همگانی است

آوای سنت: نماینده اهل سنت کرد در مجلس شورای اسلامی استمرار طرح ممنوعیت پذیرش مسافر تا پایان بحران کرونا را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، سید مهدی فرشادان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما درباره تبعات منفی شیوع ویروس کرونا در حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: نگرانی و ترس مردم استان کردستان از شیوع ویروس کرونا در شهرها و روستاها روز بە روز درحال افزایش می باشد، بطوری که دامن کل جامعە را گرفتە است. بنابراین نیاز بە اقدامات پیشگیرانە و درمانی، بار سنگینی بر دوش مسئولان و ما نمایندگان است و باید تمام تلاش خود را بکار ببندیم تا از این مرحلە پر استرس و خطرناک بسلامت عبور کنیم.

وی در ادامه به مسئله اجرای چگونگی طرح ممنوعیت پذیرش مسافر در ایام تعطیلات نوروزی پرداخت و افزود: اگرچە طرح عدم پذیرش مهمان در استان کردستان در ایام تعطیلات نوروزی، از سوی استانداری کردستان کلید خوردە و قابل تقدیر است، اما ضروریست کە تمام ادارات و ارگانها و اماکن از قبیل؛ پلیس راە، هتل‌ها، مسافرخانەها و رستوران ها دست در دست هم دهند تا ممنوعیت ورود مسافران بە استان تا پایان بحران کرونا ادامه یابد.
همچنین برای اطلاع هموطنان از ممنوعیت ورود مسافر و مهمان بە استان کردستان همچنان باید از پتانسیل و ظرفیت خوب صداوسیمای مرکز استان بهرە‌گیری نماییم.

دکتر فرشادان اظهار داشت: در این راستا از ابتدای تعطیلات نوروزی از مدیرکل محترم صداوسیمای مرکز کردستان درخواست کردم کە طرح ممنوعیت مسافر بە استان کردستان تا پایان تعطیلات را در بخشهای مختلف خبر در رسانە ملی بە اطلاع عموم برساند.

این نماینده اهل سنت کردتاکید کرد: ضمنا مقرر شد طبق بند ۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها که صراحتاً بە مراقبت در امور بهداشتی ساکنین شهر و تشریک مساعی با مؤسسات وزارت بهداشت برای جلوگیری از امراض ساریه اشاره کرده است، نسبت به ایجاد پایگاههای سیار با همکاری شبکه های بهداشت و درمان، هلال احمر و نیروی انتظامی و با مدیریت شهرداری در ورودی و خروجی کلیه شهرهای استان اقدام عاجل بعمل آمده و سلامت تمامی خودروهای داخلی استان که به ناچار در سطح شهرستان ها در حال تردد هستند می بایست مورد تایید این پایگاه ها قرار بگیرد.

دکتر فرشادان عنوان نمود: با همکاری دستگاه های ذیربط کلیه اقدامات لازم بهداشتی و تشخیص اولیه سرنشینان وسایل نقلیە، انجام عملیات ضدعفونی در کلیه کشنده‌های ترانزیتی و کامیونهایی که برای انتقال سوخت و مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم به استان وارد می‌شوند، بعمل آمده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران با اشاره به تلاش ایثار و مجاهدت های سفید پوشان عرصه سلامت که با به خطر انداختن بزرگترین سرمایه زندگی خویش برای تامین و تضمین سلامت جسمی و آرامش روانی جامعه از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند. اقدام آنها را مایه فخر و مباهات و در خور تحسین خواند و خاطر نشان ساخت: اینجانب بعنوان خادم مردم و تصویر از جامعه پزشکی از هرگونه تلاش و کوشش در جهت رفع نواقص درمانی استان دریغ نخواهم کرد.

فرشادان در پایان گفت: امید است در پایان ریشەکنی این مهمان ناخواندە و ویروس خطرناک، میزبان هموطنان عزیز از سراسر کشور باشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن