اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

پیام خوب یک عفو عمومی

یادداشتی از احسان عثمانی از سنندج

آوای سنت : بدون شک بهترین خبر روزها و هفته های گذشته ،اعلام خبر عفو و تخفیف مجازات تعداد زیادی از زندانیان از طرف رهبر انقلاب بوده است.

بر اساس خبر اعلام شده،در رسانه های رسمی ،این عفو که به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی تصویب شده است ،غالب  افراد بازداشت شده در ناآرامیهای اخیر را نیز در بر می گیرد.

در اطلاعیه منتشر شده در این زمینه، تاکید شده است که برای جوانان بازداشت شده ای که به علت تحریک احساسات آنها از طرف رسانه های خارج از کشور، وارد این اعتراضات شده اند سوء سابقه ایجاد نخواهد شد.

به عبارت دیگر، این جوانان در آینده برای جذب در دستگاههای دولتی مشکلی نخواهند داشت.

اعلام این حجم از عفو زندانیان، نشان دهنده این است که در سطع بالای نظام ،اراده خوبی برای ایجاد آرامش و دوری از تندروی در فضای عمومی کشور وجود دارد.

در هفته های گذشته غالب فعالان سیاسی بر این اعتقاد بودند که برای تقویت رابطه حاکمیت با مردم در فضای پس از ناآرامیهای اخیر چند اقدام باید انجام پذیرد.فصل مشترک این اقدامات نیز اعلام عفو عمومی بود.خوشبختانه، این اقدام از طرف رهبر انقلاب صورت گرفته و بسیاری از خانواده ها از فضای نگرانی از سرنوشت عزیزان خود خارج شدند.

بنده به عنوان یک فعال رسانه ای کورد و اهل سنت، ضمن تشکر از درایت اخیر رهبر انقلاب، تقاضا دارم با تسری دادن این  درایت و رافت اسلامی، ماموستاهای کورد را که د رهفته های اخیر بازداشت شده اند نیز آزاد نمایند.

اطمینان داشته باشیم که این اقدام باعث تقویت اعتماد عمومی کوردها به نظام و حاکمیت خواهد شد.

در زمینه منطقه سیستان و بلوچستان نیز، تقاضای بنده این است که رهبر انقلاب با نگاه پدرانه خود فرزندان خود را نیز در این خطه مورد عفو و بخشش قرار دهند.

تجربه تاریخی ایران به ویژه پس از سالهای پیروزی انقلاب اسلامی، ثابت کرده است که اقوام ساکن ایران، مرزداران صادق این سرزمین بوده و به هیچ وجه در صدد تجزیه و جدایی از ایران نیستند.در این چارچوب، صراحتا تاکید می کنیم که صداهایی که در خارج از کشور برای تجزیه و جدایی سر داده می شود ،صدای مردم کورد و بلوچ نیست.

ما کشور خود را دوست داریم و حاضریم برای حفظ خاک این سرزمین مانند گذشته جانفشانی نماییم .

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن