اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید مورد حمایت مالی قرار بگیرند

آوای سنت : امام جمعه مسجد جامع حنفای اهل سنت خاش گفت: کانون‌های مساجد زمانی می‌توانند فعال و مثمر ثمر باشند که از نظر مالی و تجهیزات مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند جذابیتی برای جوانان نوجوانان و دانش آموزان داشته باشند.

مولوی عبدالستار حسین زهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا پیرامون اهمیت مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهارکرد: مسجد مرکز فرماندهی پایتخت امت اسلام در عصر نبوی و در زمان پیامبر عظیم الشأن اسلام بود. نبی مکرم اسلام در زمان هجرت از مکه مکرمه به مدینه منوره اولین منزلگاهی را که پایه‌ریزی کردند مسجد بود.

وی افزود: مساجد محل تعلیم و تربیت برای امت اسلام و مسجد تجلیگاه وحدت نماد اخوت و برادری است. مسجد در مالکیت فرد و افراد موسسه و موسسات نیست بلکه متعلق به همه امت اسلام از هر قشر و مذهبی است.

امام جمعه مسجد جامع حنفای اهل سنت خاش ادامه داد: مساجد مدرسه عمومی و رایگان محل داوری‌های مردم و اجتماعاتی که نیاز دینی مردم را برآورده می‌کند است.

وی بیان کرد: مساجد جایگاه عظیمی در دین مقدس اسلام دارند و کانون‌های مساجد برای امور فرهنگی مسجد و در جهت رشد و شکوفایی و تعلیم و تربیت در نظر گرفته شده‌اند و ارزش به سزایی در جمهوری اسلامی ایران دارند.

مولوی حسین زهی گفت: مسجد دارای تریبونی است که از آن ندای الله و رسول الله و ندای اصحاب و اهل بیت برمی‌خیزد، مسجد محل شکوفا شدن درست و صحیح فرزندان ما در راستای ارتقای عقاید اخلاق اخوت و وحدت اسلامی و رشد و شکوفایی تمدن اسلامی است.

وی با تاکید بر مشارکت در ساخت و ساز و امور فرهنگی مسجد افزود: مساجد چه از طرف تشیع و تسنن ساخته شود باید مورد لطف و حمایت و حرمت گذاشتن از طرف مردم و نظام قرار گیرد.

امام جمعه مسجد جامع حنفای اهل سنت خاش تصریح کرد: مسجد جایگاهی است که نور آن از زمین تا عرش متجلی است و کسانی که در امور و مسائل مسجد مشارکت می‌کنند از این نور بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مساجد شروع شد و در مساجد باید انقلاب برپا شود گفت: برای اینکه فرزندان ما از غرب گرایی و فضای مهلک مجازی نجات پیدا کنند،مساجد باید محل تعلیم و تربیت واقعی برای فرزندان ما قرار بگیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن