اهل سنت ایرانکتب و ناشران

 شمارۀ جدید فصلنامۀ ندای اسلام منتشر شد

آوای سنت : شمارۀ ۸۴ فصلنامۀ ندای اسلام دیروز پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ منتشر شد. مولانا مفتی محمدقاسم قاسمی در سرمقالۀ این شماره با توجه به آغاز قرن ۱۵، نگاهی به «قرن جدید شمسی در پرتو تاریخ و واقعیت معاصر» داشته و در‌این‌باره مباحث مهمی را مطرح کرده است. همچنین در کنار سرمقاله، «۱۰ نکته برای ترسیم چشم‌انداز قرن جدید» به قلم علامه سید ابوالحسن علی حسنی ندوی رحمه‌الله آمده است. در این شماره همچنین مقاله‌ای با عنوان «شرک و انواع آن» به قلم مفتی محمدقاسم قاسمی چاپ شده است. گفت‌وگویی مفصل با مولانا محمدگل کرم‌زهی، از علمای شاخص سیستان‌وبلوچستان از مطالب خواندنی این شماره است. یادنامۀ مدیرمسئول فقید مجلۀ ندای اسلام، مولانا خدارحم لکزایی‌بهادری هم بخش دیگری از صفحات این شماره را به خود اختصاص داده است.

بخش دوم مقالۀ «تقسیم اوقات برای عبادت در شب» ترجمۀ نصیراحمد سیدزاده، بخش دوم مقالۀ «اندلس؛ بهشت گمشده/ دورۀ امارت اموی» نوشتۀ احمد علی‌زهی‌شه‌بخش، «برنامه‌ریزی مطلوب و تأثیر آن در زندگی» نوشتۀ عبداللطیف نارویی، «حقوق همسایه از منظر اسلام» نوشتۀ زبیر حسین‌زئی و «علامه ابوالحسن ندوی و سفرنامه‌نویسی» نوشتۀ عبدالحکیم شه‌بخش دیگر مقالات و مطالبی هستند که در شمارۀ جدید ندای اسلام کار شده‌اند.

 محمدعمران بنی‌کمال پس از وقفه‌ای کوتاه، چراغ ستون «اقتصاد» را بار دیگر روشن کرده و این شماره به واکاوی «اندیشۀ اقتصادی نجم‌الدین اربکان و تأثیر آن در اقتصاد ترکیه و جهان» پرداخته است.

در پروندۀ ۱۴ صفحه‌ای این شماره که ویژۀ رمضان است، مقالاتی مثل «مهم‌ترین أعمال در ماه مبارک رمضان» نوشتۀ سردبیر، «روزه نسخۀ خداترسی و پرهیزگاری» نوشتۀ مولانا محموداشرف عثمانی با ترجمۀ فضل‌الله ریگی و «احوال صالحان امت در رمضان» نوشتۀ عبداللطیف نارویی کار شده‌اند.

فصلنامۀ ندای اسلام از نشریات قدیمی جامعۀ اهل‌سنّت ایران است که به سردبیری مفتی محمدقاسم قاسمی و مدیرمسئولی خدارحم لکزایی‌بهادری زیر نظر دارالعلوم زاهدان چاپ و منتشر می‌شود.

مرکز پخش: انتشارات صدیقی زاهدان. علاقه‌مندان زاهدانی می‌توانند نسخۀ چاپی این نشریه را از کتابفروشی این انتشارات واقع در خیابان خیام، خیام ۴، نبش میلان دوم و نیز کتابفروشی‌های سادات، رحمانی، مدنی، ریاض‌الجنه و مکی واقع در خیایان توحید زاهدان تهیه کنند.

اخبار اهل سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن