کتب و ناشران

معرفی کتاب : اصحاب ایرانی رسول الله(ص)

آوای سنت : آثار مکتوب بسیاری به زندگانی و شرح‌حال یاران باوفای پیامبر(ص) اختصاص یافته است. اما تمرکز بر ملیت آنان کمتر به چشم می‌خورد. استاد عبدالرشید تریز مطالب این کتاب را به سه بخش مجزا تقسیم بندی کرده است؛ بخش نخست، کلیات پیرامون اصحاب رسول‌الله(ص) می‌باشد. سپس در بخش دوم به ارتباط میان اعراب و ایرانیان می‌پردازد. و در نهایت در بخش سوم و بخش اصلی کتاب؛ به ذکر نام و مشخصات و شرح حال یاران فارس‌تبار رسول گرامی اسلام(ص) پرداخته است.

جایگاه یارانِ پیامبر(ص) نزدِ مسلمانان بسیار رفیع و ارزشمند است. تا جایی که هرگاه بر پیامبر(ص) درود و صلوات فرستاده می‌شود، ذکر و یاد و سلامی هم بر یاران و اصحاب او افزوده می گردد. شناخت و آگاهی از آنان و نحوه تعامل آنان با رسول الله(ص) و با آموزه‌های دین مبین اسلام خود الگویی برای همه مسلمانان خواهد بود.

افتخار همراهی و همدلی با رسول‌الله(ص) مانند درجه‌ای ارزشمند و والا بر دوش همه اصحاب ایشان می‌درخشد و همه اقوام و ملیت‌ها آرزومند هستند که نماینده‌ای در میان اصحاب از اجداد آنان وجود می‌داشت.

کتاب ارزشمند “اصحاب ایرانی رسول‌الله(ص)” یکی از آثار ماندگار، نفیس و گران‌مایه حضرت مولانا عبدالرشید تریز است که در موضوع خود منحصر‌به‌فرد می‌باشد و البته به‌نظر می رسد این کتاب گرانقدر اولین کتابی است که در زبان فارسی درباره اصحاب ایرانی به نگارش در آمده است.

? لینک خرید و سفارش این کتاب

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن