کتب و ناشران

معرفی کتاب : روان درمانی در پرتو قرآن کریم و سنت نبوی

آوای سنت : در این کتاب آیات، احادیث، ادعیه، اذکار و باورهایی که می‌تواند برای مشکلات روانی انسان درمان و شفا باشد به‌عنوان روش های درمانی ارائه گردیده است.

با مطالعه ی نصوص قرآن و بسیاری از نظریه‌های مشاوره و روان‌درمانی به این واقعیت پی می‌بریم که روانشناسی و دین در ارائه خدمات به انسان دارای همسویی است و روانشناسان و مشاوران در قالبی دیگر درصدد اجرای رهنمودهای دین هستند که همانا رضایت و رستگاری است. از طرفی ادیان آسمانی، به‌ویژه دین مبین اسلام هم رسالتی در راستای رستگاری انسان داشته و در صدد است زندگی دنیوی و ابدی انسان را تضمین و غنی تر نماید.

روانشناسی و مشاوره از حرفه‌های یاری‌رسانی بوده که در طول حیات نه‌چندان زیاد خود در راستای ارتقای سلامت روان و رشد انسان‌ها در تلاش بوده است. مکاتب متعدد روانشناسی و مشاوره هرکدام از زوایه‌ای به شخصیت انسان‌ها نگریسته و در صدد بوده‌اند رفاه، آسایش و رضایت را برای مردم به ارمغان آورند.

دین اسلام که تفکر را به‌عنوان امری مهم و کارساز ارزیابی نموده تفکر و تامل در نفس انسان را نیز بسیار پراهمیت دانسته است. در آیه‌ی ۲۱ سوره‌ی ذاریات می‌فرماید: «و در درون شما نشانه‌هایی وجود دارد، آیا با نگاه بصیرت نمی‌نگرید؟». کلمه «تُبصر» یا بصیرت به‌معنی تلاش برای درک و فهم حقیقت و ابعاد آن می‌باشد. از طریق شناخت درون انسان است که می‌توان ضمن تسلط و رام کردن شهوت‌ها و کشش‌های درون، هدایت آن را به مسیر صحیح در هماهنگی با ارزش‌ها، باورها و عرف جامعه میسر کرد. درواقع با فهم روان انسان است که آدمی به حقیقت و عظمت آنچه خداوند عزوجل در هستی و درون انسان به امانت سپرده است پی می‌برد و تا حدی به عجایب خلقتش واقف می‌گردد. لذا این دعوتی است آشکار برای تأمل در روان انسان و آشنا شدن با نشانه‌های قدرت خداوند در خلقت انسان.

🔸نشر احسان
🔹مولف:عبدالمنان ملا معمور یوسف‌
🔸مترجم: توفیق فرامرزی
🔹سال چاپ: ۱۴۰۱
🔸قطع: رقعی
🔸تعداد صفحه: ۱۷۲

✨🛒»»ثبت سفارش

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن