اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

کسب علوم دینی از ارج بالایی برخوردار است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرترکمن کسب علم دینی و قرآنی را در همه زمان یک ضرورت بسیار مهم برشمرد.

به گزارش آوای سنت، عبدالرحمن آخوند کر امروز پنج شنبه هفتم مهرماه سال جاری در جریان مراسم جشن فارغ التحصیلی جمعی از طلاب حوزه علمیه اعظمیه بندرترکمن با اشاره به پیشرفت های حاصله در علم صنعت و تکنولوژی، مطاع دنیوی را در قیاس با علم دین را بسیار قلیل خواند و گفت: از این رو باید بیشترین سعی و تلاش ما در خصوص فراهم کردن آتیه ای روشن برای فرزندان باشد تا بتوانیم آتیه مطمئنی را برایشان فراهم نماییم. خدای متعال خیر واقعی در فراگیری علوم دینی و قرآنی قرار داده است، پس همانگونه که برای برطرف کردن مشکلات دنیوی نیاز به متخصصینی در صنایع مختلف می رود، جهت پیشرفت های دینی و غنای روحانی نیز نیاز به کارشناسان زبده در این حوزه مورد توجه می باشد.

آخوند کر، یکی از خصوصیات امت را علاقه وافر ایشان به تحصیل دانش دینی دانست و افزود: اگر خود ما به دلیل مشغله کاری نمی توانیم آن طور که باید و شاید برای کسب علم و دانش دینی وقت بگذاریم، می بایست اولاد خود را به این جهت مشتاق و علاقمند سازیم. بدون شک با تحصیل در حوزه های علمیه دستیابی به سعادت و کامیابی هر دو جهان بسیار سهل و آسان خواهد بود و ابن طریقی است که شخص سعادتمند و کامیاب را به جنت ابدی رهنمون می سازد. کسی که خواهان جنت است، باید طالب علم باشد. اگر همه مطاع های دنیا در اختیار طالب آن قرار گیرند باز هم در برابر مطاع علم و دانش قرآنی ناچیز خواهد بود و کائنات کسانی همراه می شوند که عمر خود را در مجاهدت و پیشرفت دینی جوامع می گذرانند.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن در ادامه بیاناتش کسب علم را در همه زمان ها و علی الخصوص در عصر حاضر یک ضرورت مهم برشمرد و یادآور شد: رزق انسان ها تنها در توان خدای متعال می باشد. رازق مطلق کسی است که مخلوق را آفریده و به او دندان می دهد تا از نعماتش به بهترین شکل ممکن بهره‌مند گردد.

اسباب زمینی به تنهایی نمی توانند سبب ارتزاق شوند. خالق دانا برای همه بندگانش از غیبی که از آن خبر نداریم رزق تعیین کرده است‌. برای همه جنبندگان روی زمین حتی برای پرست، نصرانی و یهود از خوردنی ها و پوشیدنی ها به مقدار معلوم داده شده است، لذا کسانی در حوزه ها درس می خوانند نباید نگران معیشت فردا باشند. بی گمان باریتعالی مردمی را که رابطه خود را با وی محکم کرده اند محبوب امت قرار داده است.

آخوند کر تصریح کرد: برای فتح علم، سختی ها و مشقات زیادی لازم است. سال ها باید بگذرد تا یک شخص بتواند به مقام فارغ التحصیلی برسد و این مقام از همه درجات و مراتب دنیوی برتر و بالاتر است. در هیچ یک از دانشگاه های روی زمین جز در مدارس دینی، علم صرف و نحو تدریس نمی شود. علم تفسیر و علم اصول فقه را تنها می توان در حوزه های علمیه آموخت و این توفیقی است که انسان های شایسته و برگزیده به مقام آن دست پیدا می کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن