اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

کنگره بزرگداشت «ماموستا ملا عبدالله باشماق» در دهگلان برگزار می‌شود

آوای سنت : معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری کنگره بزرگداشت «ملا عبدالله باشماق» در دهگلان خبر داد و گفت: ماموستا ملاعبدالله باشماق یکی از چهره‌های شاخص در حوزه علوم دینی و فلسفی استان کردستان است.

عیسی فلاحی، ۲۷ آذر در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در سفر مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به دهگلان و بنا به درخواست اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان برگزاری کنگره بزرگداشت «ماموستا ملا عبدالله باشماق» در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.

وی با اشاره به مصوب‌شدن برگزاری کنگره و انجام کارهای مقدماتی برگزاری آن افزود: در این راستا فراخوان برگزاری این کنگره برای اطلاع‌رسانی بیشتر در سطح استان کردستان منتشر شد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره را ۳۰ دی‌ماه اعلام و بیان کرد: اختتامیه این کنگره ۱۵ بهمن‌ماه در دهگلان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری محورهای نخستین کنگره بزرگداشت ماموستا ملا عبدالله باشماق گفت: خاندان و سلسله نسبی، سلوک عبادی و اخلاقی، سیره علمی، آرا و نظرات و خدمات فرهنگی و مذهبی ماموستا عبدالله باشماق از محورهای این کنگره علمی است.

فلاحی اظهار کرد: این کنگره با همکاری فرمانداری شهرستان دهگلان، بخشداری بلبان‌آباد و چندین نهاد و دستگاه شهرستانی و استانی و با حضور چهره‌های شاخص علمی و فرهنگی استان برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: بزرگداشت عالمان و دانشمندان اثرگذار ضمن قدردانی از جایگاه علمی و خدمات آنان نقش بسزایی در اسوه‌سازی و شناخت مفاخر و  مشاهیر ایران اسلامی دارد لذا این همایش با هدف معرفی هرچه بیشتر این شخصیت علمی و دینی و تبیین و ترویج احوال، افکار و اندیشه‌های این عالم بزرگ برگزار خواهد شد.

گفتنی است، مرحوم ماموستا ملاعبدالله فرزند ملا احمد و نوه ملا اسدالله بوده و اصالتاً از اولاد حضرت معاذبن جبل (رضی الله عنه) از صحابی کبار و انصاری حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی(ص) است که در زمینه ترویج دین مبین اسلام و علم‌آموزی تلاش بسیار و موفقیت فراوان کسب کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن