اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

گلایه های مولانا ساداتی به کم توجهی دولت در زمینه مشکل کم آبی در سیستان و بلوچستان

آوای سنت : مولانا ساداتی خطاب به دولتمردان بیان کرد :مردم مناطقی از بلوچستان در پی آب و نان قربانی می شوند.

امام جمعه اهل سنت سراوان در اشاره به مناسبت هفته دولت ، درد و رنج مردم مناطقی از بلوچستان در تامین آب سالم و تنگناهای معیشتی را تاسف بار و موجب جان باختن عده ای و داغدار نمودن خانواده ها عنوان کرد.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخشی از سخنان مراسم نمازجمعه اهل سنت سراوان( ۷ شهریور ۱۳۹۹) اظهار داشت : دوم تا هشتم شهریور مناسبت هفته دولت “گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر” است که دولتمردان مردمی و خدمتگزار بودند ، شهید رجایی کسی بود که برای خود و خانواده سهمی از دولت برنداشت و فرزندش تا امروز مقام دولتی ندارد و جهت امرار معاش کار می کند و اینچنین آقازاده مبارک است نه آقازاده هایی که در اروپا و آمریکا عیاشی می کنند و از طرفی مردم در درد و رنج زندگی کنند.

امام جمعه اهلسنت سراوان تصریح کرد : گرامیداشت و تقدیر شایسته دولتمردان مردمی و با اخلاص است اما اکنون با افزایش درد و رنج مردم و در مقابل استفاده نامشروع از پست و مقام حداقل برای دولت فعلی این عملکرد جای تبریک نیست که مردم در برخی مناطق بلوچستان از آب و غذا محروم باشند بلکه تاسف بار است.

مولانا ساداتی خاطرنشان ساخت : طی این سالها در مناطق بلوچستان خانواده هایی فاقد آب آشامیدنی مجبور به استفاده از آب گودال ها (هوتک) هستند که در نهایت خوراک تمساح می شوند و یا با غرق شدن در گودالها جان خود را از دست می دهند و همچنین عده ای در نبود شغل برای پیدا کردن لقمه ای نان به شغلهای کاذب روی می آورند که سوخته یا کشته می شوند.

ایشان افزودند : شعارهای جذاب حقوق شهروندی از سوی دولتمردان مرکز نشین داده می شود اما در عمل جان باختن مردم این مناطق برای بدست آوردن آب سالم و رزق حلال بالاترین نقض حقوق شهروندی است ؛ از آنجا که دولت امین و حافظ حقوق افراد جامعه قرار داده شده است تا همه افراد جامعه مطابق قانون از امکانات بهره مند شوند و طبقات محروم و مستضعفان جامعه نیز مورد عنایت دولت قرار گیرند.

مدیر دارالعلوم سراوان ابراز داشت : مسئولان صادق و انقلابی در کشور داریم اما این عمق محرومیت نیازمند پاسخگویی و رسیدگی از سوی مسئولان پایتخت نشین است تا مردم این مناطق در عصر موشک ، فضا و تکنولوژی و با وجود داشتن ظرفیتهای توسعه ای همچون مرزهای خاکی و دریا ؛ برای آب و نان شاهد آسیب رسیدن و جان دادن عزیزان و فرزندانشان نباشند.

مولانا ساداتی در پایان این بخش از سخنان برای آن دولتمردانی که صادقانه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و در مسیر خدمت به مردم و کشور هستند ؛ تشکر و آرزوی موفقیت نمودند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن