جهان اسلامعمومی

آیا روزه گرفتن کلید شکست آلزایمر است؟

آوای سنت : پژوهشی که اخیرا انجام شد نشان داد که روزه گرفتن علائم بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، محققان به سرپرستی پروفسور والتر لونگو مطالعه ای را در دانشکده پیری لئونارد دیویس دردانشگاه کالیفرنیای جنوبی،روی موش‌ها انجام دادند که شامل داده‌های مربوط به روزه‌داری در انسان از یک گروه کوچک بود و در مجله Cell Reports در ۲۷ سپتامبر منتشر شد.

موشها در این تحقیق به تقلید از روزه داری،تحت یک رژیم غذایی کم کالری قرار گرفتند.

این رژیم غذایی به تقلید از روزه‌داری آب طراحی شده بود، اما مواد مغذی ضروری را در اختیار داشت.نتایج نشان داد که موش هایی که چندین دوره رژیم غذایی شبیه روزه را گذرانده بودند، پیشرفت کمتری از بیماری آلزایمر را نشان دادند.

محققان همچنین دریافتند موش‌هایی که رژیم غذایی شبیه روزه داشتند، التهاب مغزی کمتری را تجربه کردند و در مقایسه با موشهایی که رژیم غذایی آنها بر اساس روزه نبود، در تست‌های شناختی بهتر عمل کردند.

در این مطالعه از موش های اصلاح شده ژنتیکی مبتلا به بیماری آلزایمر استفاده شد،در این آزمایش، موش هایی که تحت رژیم غذایی شبیه روزه قرار گرفتند تقریباً به خوبی عمل کردند،که نشان می دهد زوال شناختی آنها کند شده است.

علاوه بر مطالعه بر روی موش، لونگو و همکارانش داده‌هایی را از یک کارآزمایی بالینی کوچک فاز اول روی ۴۰ بیمار مبتلا به اختلال شناختی خفیف یا بیماری آلزایمر اجرا کردند.

در این مطالعه بیماران  به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند،یک گروه به مدت ۵ ماه و ۵ روز در هر ماه یک رژیم غذایی شبیه روزه را انجام دادند،در حالی که گروه دوم همان رژیم غذایی را که به آن عادت داشتند ادامه دادند.

نتایج نشان داد که رژیم غذایی شبیه روزه برای بیماران مبتلا به اختلال شناختی خفیف یا بیماری آلزایمر خفیف، ایمن و آسان است.و اینکه نتایج مثبت آن شامل از دست دادن توده چربی بدون تأثیر بر توده عضلانی و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، به ویژه در میان افرادی است که اضافه وزن دارند یا چاق هستند.لونگو گفت که قرار است با آزمایش های بیشتر در کارآزمایی بالینی،عملکرد شناختی،التهاب و موارد دیگر را اندازه گیری کند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان از زوال عقل رنج می برند و سالانه ۱۰ میلیون مورد جدید به این رقم اضافه می شود، انتظار می رود این تعداد تا سال ۲۰۵۰ سه برابر شود. آلزایمر یکی از شایع ترین علل زوال عقل است که ۶۰ تا ۷۰ درصد زوال عقل را تشکیل می دهد.در حال حاضر هیچ درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، اما داروهایی وجود دارند که به تسکین علائم آن کمک می کنند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن