آفریقاجهان اسلام

انتقاد قاری مصری از تقدم لحن و موسیقی بر مفهوم آیات در تلاوت‌های جدید

آوای سنت : شیخ «محمود الطوخی» قاری برجسته مصری تأکید کرد که مدارس قرآنی در گذشته به نظم در قرائت قرآن اهتمام داشته و از الحان برای خدمت به متن آیات قرآن بهره می‌بردند درحالی که در دوران کنونی برخی قاریان تلاش می‌کنند لحن و موسیقی را بر مفهوم آیات قرآن مقدم بدارند.

به گزارش آوای سنت به نقل از مصراوی، شیخ محمود الطوخی در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه «دی ام سی» پخش شد، با اشاره به اینکه حفظ قرآن و احکام تجوید را از کتاب شیخ «احمد الشلقانی» در روستای سندیون استان القلیوبیه مصر فرا گرفته است، اظهار کرد: حفظ قرآن کریم در مقایسه با بازخوانی و یادآوری آن ساده‌تر است.

وی افزود: قرائت قرآن موجب شفا و رحمت خداوند است و مدارس قرآنی در گذشته بر نظم و انضباط در قرائت قرآن بسیار اهمیت می‌دادند. این مدارس از الحان برای خدمت به متن آیات قرآن استفاده می‌کردند.

این قاری مصری با اشاره به اینکه وی قرائت قاریان درگذشته مصری را به سبب غیرت نسبت به قرآن کریم احیا کرده است، گفت: در دوران کنونی برخی قاریان تلاش می‌کنند لحن و موسیقی را بر مفهوم آیات قرآن مقدم بدارند و به این مسئله بیشتر می‌پردازند.

مجری این برنامه تلویزیونی نیز اظهار کرد که جهان با بحران‌های بسیاری روبه‌رو است و هر انسانی به دنبال راهی است تا او را برای پاکی و آرامش روح خود کمک و یاری کند و این راه از طریق نزدیک شدن به خداوند متعال و استغاثه به او برای نجات از خطرات موجود در جهان امکان پذیر است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن