جهان اسلامعمومی

ترجمه خطبه عرفه به ۲۰ زبان زنده دنیا

آوای سنت : عربستان خطبه روز عرفه را به ۲۰ زبان زنده دنیا با هدف رساندن پیام این خطبه به مسلمانان سراسر جهان ترجمه خواهد کرد.

به نقل از الجزیره، ریاست حرمین شریفین در عربستان اعلام کرد: مقدمات برای ترجمه فوری خطبه روز عرفه از مسجد نمره در مشعرعرفه در حج امسال به ۲۰ زبان بین المللی مختلف تکمیل شده است.

شیخ عبدالرحمن السدیس، رئیس کل مسجد الحرام و مسجد النبی در بیانیه مطبوعاتی گفت: خطبه عرفه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ریاست حج امسال با شعار«نشر الهدایه للعالمین» به شمار می آید که ترجمه فوری خطبه عرفه و خطبه‌های حرمین شریفین انجام می شود.

وی افزود: برای همگام شدن با چرخه توسعه، لازم بود سطح آژانس زبان و ترجمه برای خدمات رسانی ارتقا یابد تا پیام اعتدال گرایانه اسلام به مسلمانان با زبان‌های مختلف در جهان رسانده شود. این اقدام از طریق اپلیکیشن تخصصی برای ترجمه خطبه در تلفن‌های همراه و وب سایت ریاست و پلتفرم حرمین انجام می گیرد.

السدیس ادامه داد: ترجمه خطبه عرفه با هدف برجسته کردن چهره درخشان و متمدن دین حنیف اسلام، تعظیم، اعتدال، ارزش‌ها و محاسن اسلام انجام می شود تا پیام این دین حنیف به تمام جهان با استفاده از ابزارهای فنی مدرن ارسال شود.

طرح ترجمه خطبه عرفه، مسلمانان سراسر جهان و علاقه مندان به شنیدن خطبه ها از مسلمان غیرعرب زبان و غیرمسلمان را هدف قرار می دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن